Kuna aktsiisimäär sõltub auto mootori kubatuurist ja väljalaskeaastast, siis kõige rohkem peaksid langema võimsate autode hinnad ja samuti vanemate autode hinnad, mille ostjaskond on tunduvalt hinnatundlikum.
Näiteks ei pea autoimportija 1995. aasta Opel Astra Caravani eest järgmise aasta algusest enam maksma 5300 krooni aktsiisi. Kui lisada sellele 18protsendiline käibemaks, siis võiks sama auto praegusest 69 000 krooni suurusest hinnast minna 6254 krooni ehk üheksa protsenti maha.
Valitsus kiitis teisipäeval heaks eelarvestrateegia aastani 2006, mis näeb muu hulgas ette alates 1. jaanuarist mootorsõidukiaktsiisi kaotamise ning raskeveokite mootorsõidukimaksu kehtestamise.
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu juhi Jaak Uudla sõnul peaksid mingil määral langema ka uute autode hinnad. ?Enam mõjutab aktsiisi äralangemine kasutatud autosid, sest neile on seni lisaks kubatuurile lisandunud ka vanusemaks,? ütles Uudla.
Lõuna-Eesti edukaima kasutatud autode müüja, peamiselt Saksa autosid importiva ASi Tauf-Auto juhataja Holger Mägi sõnul üritavad automüüjad ilmselt esialgu hinda hoida, sest see on ju nende lisakasum. ?Küll aga konkurents hinnad aktsiisi võrra maha surub,? ütles Mägi ja lisas, et ilmselt langevad kasutatud autode hinnad järgmise aasta maist.
Mägi andmeil on autod müügis keskmiselt neli kuud. ?Teades, et aktsiis kaob, ei hakka automüüjad suurt laoseisu talveks tekitama,? põhjendas Mägi.
Eesti ühe suurema kasutatud autode müüja, OÜ Balti Realiseerimiskeskuse varamüügiosakonna juhataja Priit Maanurme sõnul võib aktsiisi kadumine hakata olulisemat rolli mängima võimsamate autode puhul. ?Ilmselt hakkavad diilerid nüüd tooma võimsamaid ja kallimaid autosid,? rääkis Maanurm. ?Siin on konkurents väiksem, sest odavamaid ja vanemaid autosid jõuavad maale tuua paljud.?
Maanurm ei välista, et kui võimsama mootoriga autosid pakutakse turul vähem, ei pruugi nende hinnad aktsiisi võrra langedagi. ?Kindlasti ei kuku hinnad kohe jaanuaris,? lisas Maanurm.
Maanurme hinnangul võib aktsiisi kadumine langetada pruugitud autode hinda umbes viie protsendi võrra. ?Meil pole selle vastu midagi, kui diilerid toovad odavamaid autosid müüki,? sõnas Maanurm. ?Müüme hea meelega rohkem autosid.?
Mart Siimanni koonderakondlik valitsus tõstis mootorsõidukite aktsiisimäärasid järsult 1999. aasta 1. aprillist. Märtsivalimised võitnud uus koalitsioon vähendas Reformierakonna eestvõttel aktsiisimäärasid alates 1. juulist 1999.
Kasutatud autode müüjaid koondanud Eesti Autoliidu omaaegse presidendi Andres Sallo hinnangul on mootorsõidukiaktsiisi tõttu oma äri kinni pannud vähemalt pooled ettevõtjad, kes Tartumaal pruugitud autodega kauplesid.
Sallo juhib rahvusvaheliste kaubavedude firmat OÜ Aatomik-Transport, mis 90ndatel aastatel tegeles ka kasutatud autode maaletoomisega Lääne-Euroopast. ?Kõrgete aktsiismäärade tõttu see äri hääbus,? tunnistas Sallo. ?Olin sunnitud kümme treilerit maha müüma või vanarauana maha kandma.