• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.05.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühendus Lätiga on silmapiiril

Laupäevaõhtune üllatusvõit Tallinnas toimunud Eurovisooni lauluvõistlusel mängis lätlastele kindlasti kätte täiendavad trumbid Balti turismikaardil. Kes sellest partiist tulu tahavad lõigata, peaksid juba täna positsioone sättima. Poleks sugugi üllatav, kui eurokomejant kiirendaks laevaühenduse käivitamist Läti ja Saaremaa vahel.
Aprillikuus vihjas Riia linnapea, et Riia linnavalitsuse osalusega Riga Sea Line võiks kavandatava Riia?Stockholmi liini tuua Saaremaa kaudu. Tänavu kiirlaev Saaremaale siiski sõitma ei hakka, sest alus nõuab ettevõtte teatel Roomassaare sadamas täiendavaid ümberehitustöid.
Samuti Riia-liini mõtteid hauduva Saaremaa Laevakompanii tegevjuhi Tõnis Rihvki hinnangul on tegelik põhjus siiski liiga suures finantsriskis, mida Riia?Stockholmi suunal ots otsaga kokku tulla püüdev firma ei taha esimesel aastal lisakoormusega suurendada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lätiga laevaühendusest eluliselt huvitatud Kuressaare linn on algatanud projekti uurimaks mereühenduse taasloomise võimalusi lõunanaabritega. Kuna esimestel aastatel tuleb operaatoril arvestada kahjumiga, otsitakse võimalusi saada erinevatest abiprogrammidest laevaliini käivitamiseks toetust.
Tasuvuse kõrval on üks põhjusi, miks liini avamine venib, ka raskused sobiva laeva leidmisel. Väidetavalt jooksis taanlaste osalusega Saaremaa Jetline?il mullu suvel just nimelt seetõttu reisiliikluse käivitamine Riia ja Saaremaa vahel liiva. Ka Saaremaa Laevakompanii juhid möönavad, et Euroopast on sobivat laeva keeruline leida.
Siiski on üsna tõenäoline, et aasta pärast Saaremaa ja Läti vahel laevaühendus toimib, sest Roomassaare kõrval käib ettevalmistus ka Mõntu?Roja suunal laevaliikluse avamiseks. Mõntu sadama omanik, kes tänavu investeerib laevade vastuvõtuks vajalikesse rajatistesse, on operaatori puudumisel valmis ise tuleval aastal laeva Kuramaale käima panema.
Autor: Mehis Tulk

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele