Laupäevaõhtune üllatusvõit Tallinnas toimunud Eurovisooni lauluvõistlusel mängis lätlastele kindlasti kätte täiendavad trumbid Balti turismikaardil. Kes sellest partiist tulu tahavad lõigata, peaksid juba täna positsioone sättima. Poleks sugugi üllatav, kui eurokomejant kiirendaks laevaühenduse käivitamist Läti ja Saaremaa vahel.
Aprillikuus vihjas Riia linnapea, et Riia linnavalitsuse osalusega Riga Sea Line võiks kavandatava Riia?Stockholmi liini tuua Saaremaa kaudu. Tänavu kiirlaev Saaremaale siiski sõitma ei hakka, sest alus nõuab ettevõtte teatel Roomassaare sadamas täiendavaid ümberehitustöid.
Samuti Riia-liini mõtteid hauduva Saaremaa Laevakompanii tegevjuhi Tõnis Rihvki hinnangul on tegelik põhjus siiski liiga suures finantsriskis, mida Riia?Stockholmi suunal ots otsaga kokku tulla püüdev firma ei taha esimesel aastal lisakoormusega suurendada.
Lätiga laevaühendusest eluliselt huvitatud Kuressaare linn on algatanud projekti uurimaks mereühenduse taasloomise võimalusi lõunanaabritega. Kuna esimestel aastatel tuleb operaatoril arvestada kahjumiga, otsitakse võimalusi saada erinevatest abiprogrammidest laevaliini käivitamiseks toetust.
Tasuvuse kõrval on üks põhjusi, miks liini avamine venib, ka raskused sobiva laeva leidmisel. Väidetavalt jooksis taanlaste osalusega Saaremaa Jetline?il mullu suvel just nimelt seetõttu reisiliikluse käivitamine Riia ja Saaremaa vahel liiva. Ka Saaremaa Laevakompanii juhid möönavad, et Euroopast on sobivat laeva keeruline leida.
Siiski on üsna tõenäoline, et aasta pärast Saaremaa ja Läti vahel laevaühendus toimib, sest Roomassaare kõrval käib ettevalmistus ka Mõntu?Roja suunal laevaliikluse avamiseks. Mõntu sadama omanik, kes tänavu investeerib laevade vastuvõtuks vajalikesse rajatistesse, on operaatori puudumisel valmis ise tuleval aastal laeva Kuramaale käima panema.
Autor: Mehis Tulk
Seotud lood

5% aastaintress ja kord kvartalis intressimakse: võlakirju saab märkida kuni 30. maini