Eurodek edestades senist liidrit Pakterminali mais 200 000 tonniga.
Mais oli Eurodek Grupi töödeldud nafta- ja naftasaaduste transiidi maht läbi Eesti territooriumi 1,1 miljonit tonni. Seni pole ükski Eestis transiidi alal tegutsev ettevõte sellist tulemust saanud. Selle aasta viie kuu kokkuvõttes on Eurodek töödelnud 4,5 miljonit tonni kaupa, mis ületab tunduvalt teiste juhtivate naftatransiidifirmade, nagu Pakterminal (3,8 mln tonni) ja E.O.S. (2,6 mln tonni), mahud Eestis.
Tänaseks päevaks on Eurodek kujunenud mitte ainult liidriks nafta- ja naftasaaduste transiidi alal läbi Eesti, vaid omab ka kõige suuremat naftasaaduste ümberlaadimiskompleksi mahutipargiga 330 000 m3 (Pakterminal ? 228 000; E.O.S. ? 135 000).
Eurodeki asepresidendi Valeri Melnikovi sõnul võib edu põhjusteks pidada kompleksse transpordi- ja ekspedeerimisteenuse pakkumist, mis kvaliteedilt vastab kõrgeimatele rahvusvahelistele standarditele. Samuti viib Eurodek ellu pikaajalist investeerimisprogrammi Eestis, arendades siinse raudtee infrastruktuuri ja mahutiparki.
Prognoosides nafta- ja naftasaaduste transiidi mahu suurenemist läbi Eesti sadamate, planeerib Eurodek lõpetada naftasaaduste ümberlaadimiskompleksi ehituse, mis võimaldaks transiidimahu läbi Eesti viia 13?15 miljoni tonnini aastas. Üheks tähtsamaks tingimuseks nende plaanide realiseerimisel pidas Melnikov süvakai ehitust Muuga sadamas, mis oleks kõigile operaatorite kättesaadav ja lubaks laadida tankereid veeväljasurvega üle 100 000 tonni.
Eurodek Grupi koosseisu kuulub 16 oma asukohalt ja tegevusalalt erinevat ettevõtet. Need on transpordi-, ümberlaadimis-, müügi-, laevandus- ja finantsettevõtted, mis on registreeritud ja tegutsevad nii Taanis, Hollandis, Eestis kui ka teistes Lääne-Euroopa maades ja Ameerikas.
Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare ütles Eurodeki edu kommenteerides: ?Õnn kaasa!? Ta märkis, et konkurent on Eestis ennast suureks ehitanud, omades Pakterminaliga võrreldes 30?40 protsendi võrra suuremat mahutiparki. ?Kõik muu on neil aga kordades suurem,? lisas ta.
Vare sõnul on Pakterminal pannud rõhu efektiivsusele ja on selles osas Eurodekist tunduvalt ees. ?Ükskõik, kas arvestada tonnid töötajate või pöörete peale,? selgitas ta.
Vare arvutuste kohaselt oli Pakterminali üks kuupmeeter selle aasta viie kuu tulemusi arvesse võttes 17 korda kasutuses, Eurodekil aga vaid 13 korda.
Konkurentide edu üheks põhjuseks pidas ta ka Monacost tuleva toornafta töötlemist, mis andis Taani firmale kuus 150 000?160 000 tonni juurde.
Vare sõnul on Eurodekil hoopis teistsugune äriplaan, mis näeb ette infrastruktuuri ehitamist. ?Loodetavasti ehitavad nad ka nõnda palju raudteed juurde, et ei ummista enam meie vagunitele teed,? ütles Vare.
Pakterminali juhi sõnul ei anna Eestit läbiva transiidi numbrite võrdlemine suurt midagi, sest Eesti on vaid väike osa suurest rahvusvahelisest turust.