• OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5002,62%5 808,18
  • DOW 302,36%42 224,28
  • Nasdaq 3,54%18 563,4
  • FTSE 1000,5%8 597,86
  • Nikkei 2250,38%37 644,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,5
  • OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5002,62%5 808,18
  • DOW 302,36%42 224,28
  • Nasdaq 3,54%18 563,4
  • FTSE 1000,5%8 597,86
  • Nikkei 2250,38%37 644,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,5
  • 20.06.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hansapank tekitas eile segaduse

Rivist olid väljas Hansapanga kontorid, sularahaautomaadid ja hanza.net. Kauplustes ei saanud Hansapanga kaardiga maksta. Tallinna vanalinnas tekkis enne kella kolme päeval paaniliselt sularaha otsivate inimeste grupikesi.
Seoses Hansapanga rikkega on rivist väljas pangakaartide ristkasutus.
___________________________________________
Hansapanga rikke põhjustas töötaja viga, ütles panga IT-juht Olli Heinonen eile õhtul.
Mis Hansapangas juhtus?
Juhtus kahetsusväärne asi. Tegemist oli inimliku veaga. Üks töötaja lülitas vale nuppu. See viis andmebaasi sisse muudatuse, mida oleks pidanud kasutama vaid testimise jaoks.
Pidime süsteemi maha võtma ja vana olukorra taastama. Selleks kulus tund ja kümme minutit.
Tavaliselt tehakse muudatused öösel. Baasi testitakse testbaasi peal. Nüüd juhtus selline asi, et muudatus läks reaalajas infosüsteemi.
Mis osakonnas see töötaja töötab?
Meil, IT-osakonnas.
Mis ta nimi on?
Ei tahaks seda avalikustada. Vastutus lasub minul, ta on minu osakonna töötaja. Küsimus on protsessis ja see pole piisavalt veekindel. Tulevikus välistame sellised eksitused. Klientide andmed ja raha on kaitstud, töö sai kiiresti taastatud. Palun veel kord vabandust ebamugavuste pärast.
Kas varem on selliseid asju juhtunud?
Päris selliseid pole. Nii radikaalset asja pole varem juhtunud.
Kas tegemist oli tarkvara, arvutiprogrammiga?
Jah. Seiskasime infosüsteemi. Rakenduse põhiandmebaas peatati.
Kuidas õnnestus viga nii ruttu parandada?
Viga avastati kohe. Seejärel sai kiiresti reageeritud. See, kes vea tegi, reageeris kohe. Plaan oli kohe valmis ja oli teada, kuidas olukord taastada.
Kas rike oli ainult Eestis?
Ainult Eestis. Teisi riike see ei mõjutanud.
Hansapanga süsteemid on dubleeritud. Miks te alternatiivset süsteemi ei rakendanud?
Teise keskkonda üleminek oleks võtnud rohkem aega. Meil oli ise tekitatud viga andmebaasi osas.
Nii et tehnilist viga ei olnud?
Ei.
Kas klientidel on raha alles?
Midagi klientidel valesti pole. Valesid tehinguid ei juhtunud.
Kas see mõjutas ka panga ülejäänud töötajaid?
Ainult kontoritöötajad ei saanud töötada. Pangasüsteem oli tund ega rivist väljas. Elektronpost näiteks töötas.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele