• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • 17.07.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Otseturundus on turunduse tulevik

Otseturundus on turunduse tulevik lausus möödunud aasta oktoobris Soomes toimunud seminaril ?Asiakas 2001? Larry Kimmel (CEO, Direct Grey). Samast ettekandest selgus samuti, et Inglismaal kulutatakse juba 50 turunduseelarvest otseturundusele. Põhjus on väga pragmaatiline: kuna maailma majandus tervikuna on nõrk, siis soovitakse investeerida kindlamatesse ja kliendikesksematesse tegevustesse ? tänu tulemuste mõõdetavusele ja efektiivsematele tegevustele (näiteks e-mail), vastab otseturundus vaieldamatult kõigile praktilise turunduse tingimustele.
Sidudes erinevad programmid ja eesmärgid ühte elektroonilisse andmebaasi, tekkib hindamatu väärtusega turundusteadmiste kogum, mis toodab infot nii müügi, turunduse kui ka klienditeeninduse jaoks. Sellises olukorras on klientide andmebaas suur varandus, firmade müümisel hinnatakse kohati olemasolevat kliendibaasi rohkem kui soetatud põhivara, mille väärtus kahaneb ajas.
Turu väiksusest lähtuvalt peaks enamike Eesti ettevõtete jaoks baseeruma turunduse tuum otseturundusel ? tegevuste planeerimine peaks lähtuma potensiaalsete klientidega tehtud töö analüüsist, kaardistatud kliendivajadustest jne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuid Eesti on läbi tegemas omapärast turunduse arengut, agressiivselt ja laiahaardeliselt on kasutusele võetud ainult mõned otseturunduse vahendid - otsepost kui ka telefonimüük. Kõige ?suuremad tegijad? on jaekaubandusketid oma umbisikuliste reklaamlehtedega otsepostituse osas ja ajalehed, ajakirjad telefonimüügi osas. Süsteemset lähenemist ja andmebaaside turunduse rakendamist võib märgata ainult mõne ajalehe juures.
Omadused, mis muudavad otseturunduse universaalseks:
Jätkuvus - tarbija informatsiooni kasutatakse arendamaks edaspidist suhet iga tarbijaga individuaalselt, kasutades selleks andmebaasi. Iga üksik tegevus pole niivõrd tähtis, kuivõrd loeb lõpptulemus, st investeeringu tootlus kliendile.
Intensiivsus - tähendab turunduslikus plaanis otseselt müügiprotsessi suunatust ? võrdluseks vastupidiselt toimitakse ?brandi? loomisel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sihitavuse - konseptsioon rõhutab, et otseturunduse tegevused võimaldavad unikaalset kommunikatsiooni sihtgrupiga. Andmebaasi informatsioon võimaldab saata õigele inimesele õigeaegselt vajalikku informatsiooni. Nt kui klient tellib beebiriideid täna, siis võime saata talle aasta pärast väikelaste riiete või mänguasjade kohta infot.
Kontrollil - kuna tulemused on mõõdetavad, siis on võimalik jooksvalt korrigeerida tegevusi vastavalt kontrollile.
Jüri Teemant

Artikkel jätkub pärast reklaami

EMT turundusdirektor
EMT kulutab turunduskommunikatsioonieelarvest otseturundusele ca 15. Kuigi protsentuaalselt tundub osakaal olema suhteliselt väike, on see absoluutväärtuses ehk rahas siiski väga suur summa, kuna massimeedia, mis moodustab kommunikatsioonieelarvest suurima osa, on tervikuna väga kallis.
Otseturunduse osakaal on kogu turunduskommunikatsiooni eelarvest iga aastaga suurenenud, st igal aastal kahekordistame otseturundusele minevat kulu. Kindlasti jätkub sarnane trend ka edaspidi ja see on põhjendatud sellega, et erinevate tunnustega kliendid vajavad ja lausa ootavad individualiseeritud lisaväärtuspakkumisi ja muud neid huvitavat informatsiooni.
Kuna oleme mobiilsideäris, siis on kõige efektiivsemaks kanaliks kindlasti SMS-lühisõnum otse kliendi taskusse, aga mitte ainult. Pidevalt saadame arvetega kaasa infot EMT uutest teenustest ning eripakkumisi oma edasimüüjatelt (nt Esmofon, Hallo, TeleCity). Viime läbi ristturundust partneritega, kellega meil on kattuv sihtrühm ja kliendid.
Kersti Tumm
PR- ja marketingidivisjoni direktor

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ühispank kulutab otseturundusele umbes 5-10 turunduseelarvest ning see suurusjärk on püsinud aastate jooksul suhteliselt samana. Otseturunduskulude all peame siinkohal silmas otsepostitusi, nii paberkandjal kui elektroonilisi. Neile lisanduvad n-ö tasuta ehk panga enda otseturunduskanalid - näiteks pangaautomaadid, internetipank ? mis võimaldavad samamoodi klientidele personaalseid teateid edastada. Pangakanaleid oleme me hakanud aktiivsemalt kasutama just viimastel aastatel.
Tavaliselt moodustab otseturundus ühe osa mingi konkreetse kampaania terviklahendusest. Otsepostituste roll on meediareklaami sõnumi lahtiseletamine ja täpsustamine. Pangaautomaadi pildid ja internetipanga lühiteated on toetava iseloomuga.
Tauri Sumberg
Hermann Reisid
Hermann Reiside otseturunduse osakaal moodustab kogu turunduse eelarvest 50 . Otseturunduse maht on viimaste aastatega kasvanud ja kindlasti kasvab veelgi. Püüame nii hästi kui võimalik mõõta tulemusi ja arvestada tagasisidet.
80 Hermann Reiside käibest moodustab ametireiside korraldamine ja see õnnestub kõige paremini läbi esitluste ja professionaalsete tutvustuste. Edukas ja kasvav on Internetiturundus läbi kodulehekülje, mis igaks hommikuks värskendatakse uute pakkumiste ja hindadega. Elektronturundus tähendab reisialaste uudiste ja eripakkumiste lähetamist kliendigruppide kaupa. Oluline roll on kliendiüritustel, müügikohaturundus aitab uusi reisiteenuseid ja tooteid tutvustada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele