Sügisest saab kaupade ja teenuste eest maksta mobiiliga

Hansapank ja Eesti Ühispank toovad koostöös Pankade Kaardikeskusega turule mobiilimakse.

Alates sügisest on mobiiltelefonide omanikel võimalik kaupade ja teenuste eest tasuda mobiiltelefoni abil.

Mobiilimakse on alternatiivne makseviis kaardimaksele. Vastavale lühinumbrile helistades sooritatakse, kliendi poolt määratud summas, ülekanne konkreetse kaupmehe või teenuse pakkuja kontole. Makse edukast sooritusest edastatakse kaupmehele koheselt seda kinnitav lühisõnum.

Mobiilimaksega saavad liituda kõikide mobiilside operaatorite lepingulised kliendid ning kõnekaartide omanikud, kellel on arveldusarve Hansapangas või Eesti Ühispangas. Teenuse kasutamiseks tuleb sõlmida mobiilimaksete leping kas Hansapangas või Eesti Ühispangas.

Mobiilimaksete tegemiseks ei ole vaja avada eraldi pangakontot, maksed toimuvad kliendi arveldusarvelt.

Juunikuus Eesti suurpankade poolt käivitatud mobiilimaksete pilootprojektis, mis on oma ülesehituselt ja lahenduselt ainulaadne Euroopas, osalevad umbes 1000 testkasutajat. Sügiseni vältava testperioodi jooksul viiakse läbi uue teenuse koormustestid ja hinnatakse süsteemi töökindlust.

Võimalike riskide maandamiseks on rakendatud mitmeid turvameetmeid. Lisaks on klientidel võimalik kehtestada mobiilimaksele limiidid.

Mobiilimakse on ostjale, sarnaselt kaardimaksele, tasuta. Arvestada tuleb siiski tehingu sooritamiseks kuluva kõneaja hinnaga, mille tasub klient oma mobiilside operaatorile.

Esimene mobiilimakset aktsepteeriv kaupmees oli Wall Street Pubi, esimene mobiilimakse tehti seal 7. juunil.

Hetkel kuum