Praegustel rasketel aegadel näevad ettevõtted selgesti tugeva kaubamärgi võimu.
Langevatel aktsiaturgudel saadud kaotused ning hirm tööd kaotada sunnib tarbijaid kulutusi piirama, kuid kindlasti ei alustata piiranguid hästi teada-tuntud ettevõtete toodetest, kirjutas majandusajakiri Businessweek. See omakorda tähendab, et nendel ettevõtetel läheb teistest paremini.
Businessweeki ja Interbrand Co teist aastat koostatava edetabeli aluseks on idee, et tugev kaubamärk suudab nii käivet kui ka kasumit suurendada ning lisab seega investoritele kindlust raha paigutamisel.
Interbrand püüab välja selgitada, kui palju iga kaubamärk müüki ja kasumit suudab ülespoole upitada, kui stabiilne see lisajõud on ning kui palju potentsiaalsed ettevõtte tulevikukasumid täna väärt on. Tabeli koostajad usuvad, et nende metoodika kasutamise tulemusena saadud number suudab tõeselt näidata ettevõtte majanduslikku väärtust.
Kõiki metoodika arvutusi kokku pannes selguski edetabel, kus juba teist aastat järjest troonib Coca-Cola. Võrreldes eelmise aastaga on kaubamärgi väärtus suurenenud 1, 1,1 triljoni kroonini.
Teise koha saavutas edetabelis Bill Gatesi loodud tarkvaraimpeerium Microsoft, mille väärtus eelmise aastaga võrreldes on küll 2 kahanenud, kuid ulatub siiski 1 triljoni kroonini.
Arvutitootja IBMi kaubamärk on väärt 812 mld krooni.
Aastaga on kaubamärgi väärtust enim ehk ligi kolmandiku, 131,7 miljardi kroonini suurendanud Samsung.
Kosmeetikafirma Nivea kaubamärgi väärtus on aastaga suurenenud 16 protsenti, 33,3 miljardi kroonini.
Sugugi kõik kaubamärgid ei ole aga suutnud oma väärtust hoida. Suurim kaotaja on aastaga olnud Ericsson, kes edetabeli 71. kohal olles on kaubamärgi väärtusest kaotanud ligi poole.
Autotootja Ford on seekordses edetabelis küll 11. kohal, kuid aastaga on kaubamärgi väärtusest haihtunud kolmandik ja alles jäänud 323,7 mld krooni.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini