• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 23.09.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Haldusleping olgu täpne

Kui kinnisvara omanik on otsustanud tellida haldus- või hooldusteenuse, korraldab ta vastavat teenust osutavate firmade seas konkursi ja teeb oma valiku. Kui haldusfirma on välja valitud, tuleb kokku leppida täpsed tingimused, kuidas edaspidine koostöö käima hakkab. Lepingute täpsus ja seadustele vastavus ning vettpidavad kokkulepped on väga olulised, sest aitavad hilisemaid eriarvamusi vähendada.
Haldus- ja hooldusfirmaga sõlmitavas lepingus on soovitatav fikseerida järgmised punktid:
a) lepingu pooled ? kes on tellija ja kes on teenuse osutaja
b) lepingus kasutatavate mõistete defineerimine ? lepitakse kokku lepingus kasutatavate mõistete sisu, kuna üks ja sama sõna võib lepingu poolte arvates sisaldada erinevaid tähendusi
c) lepingu eseme ehk objekti defineerimine ? määratakse kindlaks, mida sõlmitav leping reguleerib
d) lepingu jõustumise aeg ja lepingu tähtaeg ? leping sõlmitakse ühel kuupäeval, lepingust tulenevad kohustused võivad kehtima hakata näiteks ühe kuu pärast. See annab võimaluse teenuse osutajal valmistuda konkreetse lepingu täitmiseks. Lepingu tähtaeg annab pooltele kindlustunde, kui kaua on lepingus sätestatud ülesanded teenuse osutaja poolt lahendatud ja kui kaua on teenuse osutajal selle eest õigus tasule.
e) poolte õigused ja kohustused ? vajalik on täpselt kirja panna, mida teenuse osutaja on kohustatud tegema. Näiteks missuguse regulaarsusega peab esitama tellijale aruandeid, mitme tunni jooksul peab korraldama avarii likvideerimise, mitu korda kuus peab tehnoseadmeid üle vaatama ja hooldama jms
f) lepingus osutatavate teenuste maksumus ? kui palju teenus maksab ja missuguseks kuupäevaks tellija kohustub teenuse osutajale tasuma
g) poolte vastutus ja sanktsioonid lepingu rikkumise eest ? vajalik on eelnevalt kokku leppida, mis juhtub siis, kui lepingu pool oma kohustusi ei täida. Kui erimeelsused on tekkinud, siis on sanktsioonide osas kokkuleppe saavutamine raskendatud.
h) pretensioonide lahendamise kord ? kas pretensioonid tuleb esitada kirjalikult, missuguse aja jooksul peab teine pool pretensioonile vastama, kas pretensiooni esitamisel on õigus lepingu tasu maksmine peatada
i) lepingu muutmise ja ennetähtaegse lõpetamise kord ? kas lepingu pooltel on õigus lepingut enne tähtaega lõpetada, kui palju peab sellest ette teatama, kuidas toimub lepingu muudatusettepanekute esitamine, läbivaatamine ja nendele vastamine
j) poolte esindajad ja nende kontaktandmed ? kellel on õigus teisele poolele esitada tellimusi, ettepanekuid lepingu muutmiseks või lõpetamiseks, kuidas poolte esindajatega on võimalik ühendust võtta (postiaadress, telefon, faks, e-post)
Autor: Kalle Norma

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele