Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Dodge Viper näitab oma võimu

    Tavaautost mõnesaja hobujõu kättesaamiseks viiakse läbi keerukaid protsesse, kuid Viper pakub otse tehasest ülivõimsat autot, millele võimu lisamine on kasutu. Baasmudel tuleb seeriatootmisest nelja ja poolesaja hobujõulise mootoriga, parematel mudelitel on mõnisada lisaks. Euroopa autofännide jaoks valmistatakse väiksemate mootoritega mudeleid.
    Viperi moto on sõita nullist sajani ja pidurdada uuesti nulli vähem kui 15 sekundiga. Auto puhul keskendutakse eelkõige esitlusele, tähtsad on edasiviivad jõud, mitte lisavarustus. 1989. aastal oli Detroidi autonäitusel Viperi esmaesitlus, millele järgnes meeletu hulk tellimusi ja ameeriklaste kiire armumine kodumaa sportautosse.
    Viperi 8-liitrine mootor on Ameerika sportautotööstuse kõige võimekam mootor, mida sportautole paigutatakse. Viper GTS kupeel ja RT/10 rotsteril on 450 hobujõudu, kuuekäiguline manuaalkast ja massiivsed Michelini sportkummid, mis tagavad teelpüsimise ka 300kilomeetrise tunnikiiruse juures.
    Dodge Vipereid on Eestis arvel ainult üks. Alsines Auto müügiplatsil ilutseb teine Eestisse müüdud Viper, kuid see pole veel arvele võetud. Viimasega saigi kogetud järgnev elamus. Istud kitsale juhikohale, nii et vaevalt suudad end liigutada. Sirutad jalad ette ja märkad, et need ei ulatugi pedaalideni. Auto on salongi külgedelt kitsas, kuid see-eest mahutab ära pikka kasvu inimese, kogukal kehatüübil võib tekkida autosse mahtumisega tõsiseid probleeme.
    Esimesena hakkab juhikonsoolist silma kiirusenäidik, mis lubab seieril liikuda üle kolmesaja. Spidomeetri kõrval on tahhomeeter, kus punasega tähistatud punane ala katab vaid 8000 ja 9000 pöörde ala. Siit selgubki, et auto hakkab tõeliselt ?tõmbama? alles 7000 pöörde kandis, sel piiril on tagatud autosõpradele ka võimsa mootori röökiv heli. Viperil pole kiirusepiirangut ning tippkiirus 192 miili tunnis ehk 305 km/h tuleb kätte kergelt.
    Viperi süütevõti on rästiku pea kujuga, samuti signalisatsioonipult. Ussi kuju leiab ka auto kapotilt ja pagasiruumi kaanelt. Süüdet keerates auto hetkeks võpatab ja alles siis hakkab kostuma kaheksaliitrise mootori äärmiselt madalat mürinat. Gaasi vajutades mootor ärkab ning hakkab auto keret vähehaaval kõigutama.
    Kohaltvõtt tekitab võimsa mootoriga veidi probleeme, sest tagarattad käivad ringi ega anna paigaltliikumise märke. Hetke pärast sööstab auto kohalt, saavutades esimese käiguga 140 km/h. Teine käik läheb sisse jõuga, kuid hakkab autot meeletu jõuga edasi vedama ? rooli pidi hoidma tugevalt kahe käega. Peeglist on näha, kuidas tagumised rattad annavad pöörlemisest märku sinise suitsuga. Selg tugevalt toolis kinni, saabub hetkega spidomeetrile 210 kilomeetrit tunnis. Saavutatud kiirus lõpetab sõidu, sest tee saab otsa. 450hobujõuline mootor näitab oma võimu igal hetkel, kui pedaali tugevamalt vajutan ? auto tagaosa tahab minna oma teed.
    Juhitool toetab kurvides juhi külgi. Kõige paremini avaldub tooli mugavus ja funktsionaalsus suurtel kiirustel, sest juht ei pea end käte jõul toolis paigal hoidma, seda tehakse tema eest. Käigukang asetseb näo kõrgusel keskkonsoolis, mis muudab käikude vahetamise veidi ebamugavaks. Käe peab tõstma kõrgele ja juhtima kangi õige käigu kanalisse. Neljandat käiku ei jõudnudki sisse lükata. Õnneks ei pea Eesti tingimustes käike palju vahetama, kuna esimese käiguga liigub auto vähemalt 140 km/h.
    Viperi standardvarustusse kuulub Alpine viie kõlariga CD-stereosüsteem. Kahe istme vahele oli installeeritud bassikõlar, ustes kõrgeid helisid edastavad ja allpool kaheribalised kõlarid.
    Kellele jääb 450hobujõuline Viper tagasihoidlikuks, sellele pakub Venom Viperi modifikatsioon jõukomplekti, mis annab tavalisele mootorile lisaks 200 hobujõudu ja mõnikümmend kilomeetrit rohkem lõppkiiruses.
    Viper ehitab sel aastal vana keremudeli auks viimase GTS-versiooni, millele 2003. aastal hakkavad järgnema juba uue keremudeliga Viperid. Mälestusmudelit jäävad ilustavad valged GT-triibud ja punane värv, samuti saab erilise viimistluse interjöör.
    Autor: Lauri Levo
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.