• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.11.02, 08:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Kruiisisadam teenib Saaremaale lisamiljoneid

Tallinna Sadam kavandab Saaremaale Mustjala valda kruiisisadamat, mis kasvatab saart külastavate turistide arvu kümnete tuhandete võrra.
ASi Tallinna Sadam turundusdirektor Erik Sakkov ütles, et praeguste plaanide kohaselt loodetakse esimesed laevad uude kruiisisadamasse meelitada juba 2004. aasta hooajaks, kirjutab Eesti Päevaleht.
Sakkovi sõnul tähendab kruiisisadama ehitamine kümnete uute töökohtade tekkimist Mustjala valda. Tekib vajadus tolliametnike, piirivalvurite, sadamaterminali töötajate, koristamisteenuste osutaja ning kaimadruste järele.
Saare maavanem Jüri Saar ütles, et seda, kui suuri summasid võiksid turistid tänu uuele sadamale Saaremaale jätta, on raske öelda. ?Kruiisisadama saamine on olnud meie ammune soov,? lausus Saar.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maavanema sõnul peavad kohalikud omavalitsused ja maavalitsus hakkama sadamaprojekti käivitudes pead murdma selle üle, kuidas turiste vastu võtta ning millistele turismiobjektidele neid suunata. ?Maavalitsus ja kohalikud omavalitsused peaksid hoolitsema selle eest, kuhu ehitada uusi teid või millistele turismiobjektidele turistid suunata,? lausus Saar.
Erik Sakkovi sõnul võiks hooaja vältel Saaremaa kruiisisadamat külastada 30-40 kruiisilaeva. Samuti on võimalus uue sadama kaudu käima panna liinireisid näiteks Rootsi, Soome ja Lätti.
Seda, kui kiiresti tasub 70 miljoni kroonine projekt ennast ära, ei osanud Sakkov täpselt öelda. ?Tegu ei ole kiiresti tasuva investeeringuga,? lisas ta.
Sakkovi sõnul võiks arvestada, et Saaremaa kruiisisadamat külastavate laevade peal on keskmiselt tuhat turisti.
?Kui arvestada, et aastas külastab sadamat 30-40 laevatäit turiste, on tegu päris kopsaka rahasummaga. Saarlastel tuleb ainult välja nuputada, kuidas see raha turistide taskust endale meelitada.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele