Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kia uus mahtauto kulgeb vaikselt ja säästlikult

    Kia uus mahtauto Carens jätkab sama liini, mis suvel müügile saabunud maastur Sorento: vähese raha eest igati nüüdisaegse disaini ja sõiduomadustega auto. Igatahes välimuselt on Carens oluliselt nägusam mahtuniversaal kui äsja toomisest maha võetud Joice. Viimasest on järel vaid laojäägid, kuid isegi neist on uue Carensi alghind odavam: 189 900 krooni, Joice?i 194 900 vastu. Tõsi küll, Joice on 2-liitrise, Carens 1,8-liitrise bensiinimootoriga, kuid ega väga suurt erinevust võimsuse osas ei ole: esimesel on 139, teisel 126, kiirendusvõime poolest on nad aga üsna ühesugused, Carend kulutab selle juures aga pea liitri jagu vähem kütust. Ja muidugi, mis hinnavahet veel mõjutab, on kaks tagumist istet, ehk siis Joice on seitsme-, Carens viieistmeline.
    Kuid see selleks. Carens on lisaks meeldivale välimusele ka märksa meeldivam sisemuselt. Keskkonsooli kolmnurkne disain meenutab pigem Mazda MPV sisemust, kui tüüpilist Kore autot. Ka materjal on valitud selline, et isegi tavaline kõva plastmass tundub nagu oleks tegemist pehme armatuuriga. Automaatkäigukastiga versiooni käigukastikang on toodud roolisamba külge nagu ameeriklasel, mis iseenesest on igati põnev lahendus, kuid otseselt sellest juhile mingit kasu küll ei ole. Pigem jääb käigukang sõidu ajal raadionuppudele ette, teiseks pole kusagile paremat kätt toetada. Sestap on sellisel autol käetugede olemasolu esiistmel suisa hädavajalik (proovisõiduautol neid miskipärast polnud, ehkki varustuse loetelu järgi oleks pidanud). Kui veel norida, siis natuke jätab soovida ka istme ja rooli kokkusobitamisvõimalused. Iste on suhteliselt kõrge, rool pisut madalavõitu ja mugavat asendit pole just lihtne leida. Olukorda aitaks leevendada, kui saaks ka rooli sügavust reguleerida, see võimalus aga puudub. Pikapeale küll harjub ära, kuid sportlikuma sõidustiili juures tahaks taas tegelda rooli-istme sättimisega.
    Muus osas aga auto igati asine. Istmeid saab mahtuniversaalile kohaselt pakkida kokku mitmes erinevas variandis ja kaubaruumiks muutmisel moodustub ilus ühtlane põrand. Tagumised amortisaatorid nõuavad küll pagasiruumist üsna suure osa, kuid kui väga laiu asu ei vea, pole hullu. Päris huvitav on pagasiruumi topeltpõhi, kuhu saab peita terve hunniku erinevat kila-kola. See teeb küll pagasiruumi kõrguse normaalasendis suhteliselt väikseks, mistõttu katte alla väga kõrget asja ei peida, kui aga kate eemaldada, siis autol endal on kõrgust enam kui küll.
    Lühidalt, igati korrektne mahtuniversaal, mis oma pikkuselt jääb Honda Streami ja Daewoo Tacuma vahele, olles üle nii Opel Zafirast, Mazda Premacyst kui teistest oma klassi põhitegijatest. Ainus, mille poolest ta mahtuniversaalide seas enamusele alla jääb, on telgede vahe: see on väiksem vaid Nissan Tinol, kõigil ülejäänutel pisut enam. Samas, sõidu ajal ei häiri see tõsiasi absoluutselt ning auto vedrustus on ühtviisi hea nii kiirel sõidul maanteel, kui auklikul kruusateel.
    Ja just viimane on Carensi juures kõige üllatavam: kui iga suvaline jaapanlane kõmiseb kruusateel sõites nagu tühi tünn, mille vastu kive loobitakse, siis Carens on sama vaikne nagu maanteel. Isegi väga suurtes aukudes sõites ei kostu kordagi, et vedrustus kolksuks läbi või et rool käes liialt rappuma hakkab. Spetsiaalselt valitud testirada, kust vaat et iga uue autoga on vähemalt korra läbi sõidetud, tõi esile võrdluse, mis meenub üsna ammusest ajast kui uuenenud Volvo V70 XC müüki jõudis. Ka selle autoga ei saanud aru, kas oli auk või ei olnud auk. Samalaadset kogemust oodata Korea päritolu mahtuniversaalilt, oli tõtt öelda üsna jahmatav.
    Heliisolatsioon on igati õnnestunud ka mootorimüra summutamisel. Kia uus kaheliitrine ühissurvesissepritsega diiselmootor töötab igati tasaselt ja mootorihäält on kuulda vaid kiirendades.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.