Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Madal palk mitmekordistub päevarahadega

    Kaupade maanteeveoga tegelevais ettevõtteis maksuameti andmetel makstav 2900 kroonine töötasu võib AS Viru Trans juhataja Tõnu Läänemetsa sõnul olla väljapoole Eestit sõitvate juhtide puhul täiesti reaalne. ?Rahvusvahelises transpordis on see üldlevinud tava, et palgaga ei pingutata ja juht saab suure osa töötasust päevarahades,? sõnas ta. 500-kroonised päevarahad muudavad kuus näiteks 20 päeva välismaal sõitva juhi tegeliku palganumbri juba rohkem kui 10 000-krooniseks. Rahvusvahelisi vedusid teeb Eestis aga umbes 500 firmat ehk rohkem kui kolmandik kõigist maanteevedajatest.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) infojuhi Ermo Perolaineni sõnul pole palga päevarahadega üles upitamine välistatud. ?Samas näitas meie liikmete küsitlemine, et rahvusvahelised autovedajad maksavad Eesti keskmist või kõrgemat palka,? ütles ta. ?Lisaks tuleb arvestada, et veofirmades ei tööta ainult autojuhid.?
    Saku AB juhatuse liige Ole Loigu sõnas sotsiaalmaksu sisaldavat 2900 kroonist keskmist palganumbrit kommenteerides, et nende firmas on palk kolm korda kõrgem. ?Kaupade maanteeveo ettevõtete keskmine palganumber pole ju kauge miinimumpalgast,? lausus ta. ?Vaevalt on Eestis aga palju autojuhte, kes niisugust palka vääriksid.?
    Samas tunnistas Loigu, et väiksemat palka saavate juhtide osakaal võib viimasel ajal tõesti tõusnud olla. ?Osa hästi makstud juhte on välismaale tööle läinud ja uutele tulijatele nii palju ei maksta,? sõnas ta.
    Oma osa väiksemate palkade või nende ümbrikus maksmises on ka teravas konkurentsis. ?Vedaja võib konkurentsi tõttu mõnikord teha tööd ka alla omahinna,? sõnas Ermo Perolainen. ?Samas on autode arv pidevalt kasvanud.?
    Maksuameti andmetel on sotsiaalmaksu sisaldav töötasu keskmine väljamakse kuus siiski tõusnud: üle-eelmisel aastal oli see 2600 krooni. Paranemist näitas ka töötasu maksmist deklareerinud ettevõtete arv: kui aastal 2000 ei deklareerinud töötasude maksmist 170, siis eelmisel aastal 150 ettevõtet. Kokku on Eestis kaupade maanteeveo põhitegevusega deklareerinud 1400 äriühingut, neist enamus deklareeris ka käivet.
    Ermo Perolaineni sõnul ERAA liikmete hulgas maksuametile probleemseid firmasid sisuliselt olla ei saa. ?Meie liikmed peavad esitama kaks korda aastas maksuameti tõendi võlgnevuste puudumise kohta,? sõnas ta. ?Probleemide korral oleme teatavate teenuste osutamise õiguse peatanud.?
    Kaupade maanteeveoga tegelevate äriühingute keskmine käive eelmisel aastal oli 4,9 miljonit krooni. Võrreldes 2000. aastaga on keskmise käibe number 0,7 miljoni krooni võrra tõusnud. Sisuliselt tähendab 5 miljoni kroonine käive keskmiselt kolme-nelja autoga firmat, sest rahvusvahelisi vedusid tegeva veoauto keskmine läbisõit ulatub 100 000 ? 150 000 kilomeetrini aastas ning tekitatav käive 1,5 miljoni kroonini.
    Aastal 2000 oli Eesti maanteevedajate kogukäive 5,6, eelmisel aastal 6,6 miljardit krooni.
    Käibe hüppelise tõusu põhjustena näevad autovedajad ekspedeerimise osakaalu kasvu: üks sama kaup suurendab enne tegeliku vedajani jõudmist mitme firma käivet. Oma osa andis ka autode arvu kasv.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.