Eesti juhtivaid toiduainetööstuse ettevõtteid AS Põltsamaa Felix tootis eelmisel aastal jaemüügiturule kokku üle 20% rohkem veini kui aasta varem.
Suurima osakaalu veinitootmise tõusule andis kodumaisest toorainest valmistatav vahuvein Fest, mille müügimaht nii aastavahetusel kui ka Vabariigi aastapäeva eel kasvab hüppeliselt kuni 50%, teatas Põltsamaa Felix.
ASi Põltsamaa Felix müügi- ja turundusdirektor Anti Orav ütles, et 2001. aastal alustatud vahuveini tootmine on end juba tänaseks igati õigustanud.
?Põltsamaa veinitootmise arendamiseks tehtud strateegiline otsus alustada kodumaisest toorainest vahuveini tootmist on olnud tooteareduslik täistabamus,? märkis Orav. ?Eesti turg on täis kahtlase päritolu ja kvaliteediga vahuveine ning tarbija käitumise muutmine on pikem protsess, kuid juba täna võib täheldada läbimurret.?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ta lisas, et tarbijate suhtumise muutumine kodumaise vahuveini eelistamise kasuks on selgelt toimumas ning ostuotsuse tegemisel avaldab toote kodumaine päritolu järjest suuremat mõju.
Põltsamaa Felixi veinitootmise maht on aastaga tervikuna suurenenud 20%, vahuveini suure osakaalu kõrval on kasvanud ka klassikaliste puuvilja-marjaveinide müük. Anti Orava sõnul on Põltsamaa veinid osutunud ka arvestatavaks ekspordiartikliks. Ettevõte alustas edukalt oma veinide müüki Leedus. Sealne veinide müügimaht kasvas aastaga 50%, moodustades ca 10% kogu ettevõtte veinimüügist.
2001. aasta sügisel turule toodud kodumaisest toormest valmiv poolmagus vahuvein Fest Classic moodustab hinnanguliselt 5% kogu Eesti vahuveiniturust. Seda müüakse nii jaemüügiturule kui ka hotellide, restoranide ja muude toitlustusettevõtete sektorisse. 2002. aasta lõpus lansseeris Põltsamaa Felix uue maitsega vahuveini Fest Muscat.
Muskaatmaitseline Fest Muscat moodustab ettevõtte vahuveinitootmise mahust ligi 15%. Vahuvein on spetsiifiline toode, mille müük on hooajaline - suuremate pühade, nt aastavahetuse ja Vabariigi aastapäeva eel suureneb Festi müügimaht tavakuudega võrreldes hüppeliselt kuni 50%.
AS Põltsamaa Felix toodab hetkel 13 nimetust veini Eesti turule ja 2 nimetust Leetu.
ASi Põltsamaa Felix käive kasvas 2002. aastal üle 10%. Firmas töötab hetkel 115 inimest. Põltsamaa Felixi tootenimistu on väga lai - firma toodab ja turustab kokku
140 toodet 6 erineva kaubamärgi all.
Põltsamaa Felix kuulub põhjamaade suurimasse toiduainetööstuse gruppi Orkla
Foods, millel tootmisüksused 13 riigis. Grupi käive oli 2001. aastal rohkemkui 10 miljardit Norra krooni, kontsernis töötas ligi 7400 inimest.