• OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 5001,075 554,13
  • DOW 300,3140 861,71
  • Nasdaq 2,1717 395,53
  • FTSE 100−0,158 193,94
  • Nikkei 225−1,4935 619,77
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,88
  • OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 5001,075 554,13
  • DOW 300,3140 861,71
  • Nasdaq 2,1717 395,53
  • FTSE 100−0,158 193,94
  • Nikkei 225−1,4935 619,77
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,88
  • 25.03.03, 12:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autovedajad ennustavad aktsiisiseaduse jõustudes rahvusvahelist skandaali

Autovedajate assotsiatsioon viitab valitsusele saadetud kirjas tagajärgedele, mida põhjustab aprillist kehtima hakkav aktsiisiseadus.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) prognoosib probleemide tekkimist välisriikidega, kui aprillis hakkab kehtima alkoholi-, tubaka- ja kütuseaktsiisi seadus. See sätestab, et Eestisse sissesõidul on aktsiisivaba vaid 200 kiitrit kütust paagi kohta.
Samas on Eesti 1991. aastal sõlmitud rahvusvahelistes maanteeliikluse korraldamise kokkulepetes kinnitanud, et ei maksustata Eestisse sissesõidul mootorsõidukite standardsetes kütusepaakides olevat mootorikütust. Erandiks on leping Saksamaa Liitvabriigiga, kus nähti ette vastastikune piirang veoautodele 200 liitrit ja bussidele 600 liitrit.
?Kui Eestis hakatakse suure agarusega rakendama piirangut välisriikide sõidukite suhtes, toob see kaasa diplomaatilise skandaali ja välisriikide samalaadsed vastumeetmed Eesti sõidukite suhtes. See omakorda tähendab seda, et meie autovedajate poolt jääb Eestis ostmata ligikaudu 80 miljonit liitrit diiselkütust aastas, mis tähendab riigieelarvesse laekumata aktsiisi ja käibemaksu,? leiab ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp.
?Samas, kui välisriikide sõidukite suhtes seadust mitte rakendada oleks tegemist Eesti ettevõtjate häbematu diskrimineerimisega, sest nemad on sisuliselt ainukesed kelle suhtes piirang kehtib ja kogu turuosa kinkimisega Venemaa ja teiste välisriikide ettevõtjatele.?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele