• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,41%39 821,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,41%39 821,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 25.03.03, 12:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autovedajad ennustavad aktsiisiseaduse jõustudes rahvusvahelist skandaali

Autovedajate assotsiatsioon viitab valitsusele saadetud kirjas tagajärgedele, mida põhjustab aprillist kehtima hakkav aktsiisiseadus.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) prognoosib probleemide tekkimist välisriikidega, kui aprillis hakkab kehtima alkoholi-, tubaka- ja kütuseaktsiisi seadus. See sätestab, et Eestisse sissesõidul on aktsiisivaba vaid 200 kiitrit kütust paagi kohta.
Samas on Eesti 1991. aastal sõlmitud rahvusvahelistes maanteeliikluse korraldamise kokkulepetes kinnitanud, et ei maksustata Eestisse sissesõidul mootorsõidukite standardsetes kütusepaakides olevat mootorikütust. Erandiks on leping Saksamaa Liitvabriigiga, kus nähti ette vastastikune piirang veoautodele 200 liitrit ja bussidele 600 liitrit.
?Kui Eestis hakatakse suure agarusega rakendama piirangut välisriikide sõidukite suhtes, toob see kaasa diplomaatilise skandaali ja välisriikide samalaadsed vastumeetmed Eesti sõidukite suhtes. See omakorda tähendab seda, et meie autovedajate poolt jääb Eestis ostmata ligikaudu 80 miljonit liitrit diiselkütust aastas, mis tähendab riigieelarvesse laekumata aktsiisi ja käibemaksu,? leiab ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Samas, kui välisriikide sõidukite suhtes seadust mitte rakendada oleks tegemist Eesti ettevõtjate häbematu diskrimineerimisega, sest nemad on sisuliselt ainukesed kelle suhtes piirang kehtib ja kogu turuosa kinkimisega Venemaa ja teiste välisriikide ettevõtjatele.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele