Läksin möödunud esmaspäeva hommikul ühte Viljandi kesklinna kauplusse, et osta jäätist. Kui olin mõnda aega külmkasti juures seisnud, mille põhjas oli üsna hõredalt kahte sorti topse, siirdusin teise külmkasti juurde. See oli aga jäätisest päris tühi.
Minu üllatust ja nõutust nähes tõdes müüja: "Folk ju lõppes...". Sellisel malbel, selgitaval-vabandaval toonil, milles oli tunda natuke väsimust. Tõsi, jah ? äsja oli lõppenud tänavune, järjekorras juba üheteistkümnes Viljandi Pärimusmuusika Festival, rahvasuus folkfestivaliks või lihtsalt folgiks kutsutu.
Lisaks jäätiseriiulitele olid folkijad Viljandi kesklinna poodides päris korralikult hõrendanud näiteks karastusjookide, õlle- ja siidririiuleid. Selle juures pole ka midagi imeks panna. Kui kogu folgipublik kokku arvata, on ju tegemist suurusjärgus peaaegu teise Viljandi-täie inimestega.
Pilti, kuidas Viljandi kesklinn juba aastaid juulikuu viimase täisnädala neljapäevast pühapäevani tundmatuseni muutub, on raske sõnadega kirjeldada. Seda melu peab kindlasti ise nägema ja kogema.
Mõistagi suhtuvad kohalikud elanikud sellisesse "inimtirtsuparve" mitmeti. Pärast festivali on ikka kohaliku lehe veergudele jõudnud erinevaid arvamusi ? keegi näeb eeskätt üleajavaid prügikaste ja pargimurul magajaid, teine huvitavaid kontserte ja särasilmseid noori.
Olgu selle isikliku suhtumisega kuidas on, majanduslikku rõõmu toovad folkijad Viljandi kauplustele, söögi- ja majutuskohtadele kindlasti. "Kuu norm nelja päevaga!" ? kõlab justkui sügava sotsialismiaja loosung, kuid hiljem numbreid kokku lüües on poepidajad mõnigi kord tõdenud, et just selline käive on nende poodi folgi ajal tabanud.
Eks ta müüjatele väsitav ja lärmakas kindlasti ole, see "inimtirtsuparv" taluda. Aga kannatlikkus tasub end kuhjaga ära, sest nad ju ostavad ja tarbivad hullupööra...
Folgifestivali-aegsel kaubandusel on muu hulgas üks huvitav nüanss. Nimelt näitab kogemus, et mõni kaubaartikkel muutub folkijate seas tõeliseks hitiks ja seda saadab eriline müügiedu ? anna ainult ette! Sedapuhku sai menukaubaks Karksi siider, mis mõneski kaupluses otsa lõppes, sest tootjafirma ei olnud selleks valmis. Lihtsalt ei jõudnud laiali vedada, ehkki laos kaupa oli.
Eks nüüd siis olegi kaupmeestel ja tootjatel jälle aega nuputada ja ennustada, millest võiks saada järgmise aasta pärimusmuusikafestivali bestseller kohalikes kauplustes.
Seotud lood
Ajalugu kordub: möödunud aasta 26. septembril esitleti Berliinis intrigeerivaid telefone Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro, tänavu, samuti 26. septembril ja samuti Berliinis esitles Xiaomi oma uusimaid telefone
Xiaomi 14T ja
Xiaomi 14T Pro. Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele