• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ülikalli auto rentis Kaasiku firma

    Auto omanik on offshore-firma ja rentnik advokaat Viktor Kaasiku firma Baltin. Sama firma ostis hiljuti 155 miljoni krooni eest Pärnu maanteel Rahva Raamatu maja. Mõlemas tehingus esindab Kaasik tundmatuks jääda soovivaid isikuid, kelle jäljed viivad Venemaale.
    Maja ja ühtlasi auto vahendamine OÜ Baltin poolt on advokaadi väitel vaid kokkusattumus. Kaasik ütleb, et ta ei tahagi teada, kes on auto omanikud. ?Pole teie asi,? vastab ta küsimusele, kellega ta lepingu sõlmis. ?Tallinnas seda autot sõitmas ei nähta,? ütleb ta.
    Aastaks Eestisse registreeritud Maybach seisab Eestis garaažis. Ta kannab kollast, impordimaksudest vabastavat numbrimärki, kuni veereb edasi ida poole. Auto kasutajana esineb tehnilises passis Igor Kirjanov. Kaasik ütleb, et Kirjanov on omaniku esindaja, tema ajas ka tollis asju. Veel kevadel vastas see mees kindlustusäridest miljoneid kroone oma tasku juhtinud Leonid Apananski mobiiltelefonil. Isik, keda Apananski ise nimetab elukutseliseks autojuhiks, töötas hiljuti mitmetes Apananski firmades.
    ?See oleks suur õnn minu elus, kui ma omaksin seda Maybachi,? räägib Apananski vaikselt ja mahedalt. ?Hakkasin juba lootma, et Eestis on veel tekkinud mõni inimene peale minu, kellega annaks siduda igasuguseid imelikke asju. Väga naljakas.? Apananski väidab, et ta ei oma mingit sidet ei Pärnu maantee maja ega Maybachiga. Klassivend Kirjanovit nimetab ta heaks sõbraks.
    ?Eestis on sellist autot väga keeruline pidada. Pisikeses Eestis tekiks sellest suur probleem,? ütleb Margus Grünberg, Premium Motorsi juhatuse liige. Premium Motors on Eesti ainus suurem firma, kes vahendab väga kalleid autosid. Grünbergi hinnangul on auto Eestisse toodud, et see siit edasi Venemaale viia.
    Advokaat Viktor Kaasik kinnitab, et tema firma Baltin ühendab kalli auto Maybach ja Pärnu maantee maja ostjaid juhuslikult. Siiski on neil kahel n-ö väärisesemel tõenäoliselt üks ja sama omanikering idast, kellele Kaasik tegi panuse juba kultuuriministeeriumi nõustades.
    ?Te ei mõistata ära,? ütleb Kaasik tema taha peituvate rikaste inimeste kohta. ?Peale minu ei tea Eestis neid keegi.?
    Eelmisel nädalal viis Kaasik kinnistusametisse paberid, milles taotleb, et kvartalisuuruse maja Pärnu mnt 10 omanikuks kirjutataks OÜ Baltin. Kaasik ei eitagi Baltini müümist. Seega ei omanda salapärane omanik mitte kinnistu, vaid firma, mille bilansis kinnistu seisab. ?Ma ei saa seda kommenteerida, protsessid on pooleli,? ütleb Kaasik. Ta lubab, et avalikustab pärast aastavahetust kinnistu tegeliku omaniku nime.
    Samas kui Baltin majandab osanikuna 155 miljoni kroonist kinnistut koos sellega kaasnevate kohustuste ja lepingutega, võib pidada ebatõenäoliseks, et sama firmaga teeb Kaasik juhuslikult tehinguid ka 6,6 mln krooni maksva autoga.
    Tallinnas Pärnu mnt 10 asuv maja on Kaasikule ammu tuttav. Kaasik nõustas 2002. aastal kultuuriministeeriumi selle maja müümisel. Ministeerium sai müügist kinnisvaraperekond Fingile 80 miljonit krooni. Üle-eelmisel kevadel, kinnistu müügi eel pakkus OÜ Simus Kinnisvara eksperthinnangus, et kui kinnistut ei koormaks rendileping, võiks selle eest küsida 130 miljonit krooni. Rendileping lõpetati pärast hoone müüki Finkidele. Ja nii läkski selle aasta kevadel hoone, õigemini hoonet valdav firma Finkide kaudu 155 miljoni krooni eest Kaasiku firmale edasi.
    Eve ja Margus Fink ostsid ministeeriumilt maja, tehes koostööd Vene kapitaliga. Majaga tehtud tehinguid vaadeldes võib järeldada, et Finkide ja Kaasiku vahel on valitsenud pikemaajalisem teineteisemõistmine. Mõlemat kinnisvarahaid võib ühendada Peterburi nn äriringkondadest pärit investeeringute vahendamine Eestisse.
    Margus Fink väidab täna, et teda ei huvita, kes on uued ostjad. Tema suhtles ainult advokaat Kaasikuga ning sai oma raha kätte.
    Kaasik räägib, et maja ostja näol on tegemist suure osakufondiga, mille omanikeks on tuhanded isikud. Fondil on tema sõnul kinnisvara ka Lätis, Leedus, Venemaal ja mujal Ida-Euroopas. Kaasiku sõnul on käimas veel kahe suure kinnisvaraobjekti omandamine Eestis.
    Igor Kirjanov ise jätab ühtaegu edeva ning ka äärmiselt tagasihoidliku inimese mulje. Kuigi internetis võivad huvilised tutvuda fotodega tema kodust, abikaasast ning kalapüügist nädalalõpul, ei õnnestu teda kodunt pärast mitmeid helistamisi tabada. ?Tema emal hakkas järsku halb,? on viimane teave, mis abikaasa ütleb. Kirjanovi kodukanti Lasnamäel Kärberi tänaval, kus töömehed ühel kortermajal äsja puruks löödud ukseklaasi vahetavad, Maybachiga sõita ei julgeks.
    Eestisse toodud Maybach on kahest luksusauto margist kallim, 6,2meetrise auto hind on umbes 6,6 mln krooni.
    Eksklusiivse luksusauto Maybachi tõi DaimlerChrysler müüki mullu sügisel, auto hinda arvestatakse laias laastus miljon krooni meeter. Luksusautot on kahte marki, Maybach 57 ja Maybach 62. Margi number tähistab pikkust, esimene on 5,7 meetrit, teine 6,2 meetrit pikk. Eestisse saabus just kallim ja pikem versioon ehk auto, mille n-ö letihind on 6,6 mln krooni.
    Maybachi uued mudelid tehakse kõik vastavalt omanike soovidele eritellimusena. Seetõttu ei saa neid ootuspäraselt tellida Mercedes-Benzi kohalikust esindusest, vaid ainult Saksamaalt Mercedese tehase Sindelfingeni teeninduskeskusest, kus klient saab valida näiteks viimistluseks kasutatava puidu, kere värvid jms. Maybach tuuakse kohale spetsiaalses konteineris. Auto Saksamaalt Eestisse saatmise kuludeks võib arvestada umbes 80 000 krooni.
    Maybachi kapoti all on 550hj bensiinimootor, mille pöördemoment ulatub rekordiliselt kõrgele: tervelt 900 Nm ja seda juba 2300 pöörde juures minutis. See kõik kokku teeb 6,2 meetrit pika ja ligi 3 tonni kaaluva luksusauto kiirendusvõimeks paigalt 100km tunnikiiruseni 5,4 sekundit.
    Luksuslikke Maybache toodetakse aastas 1000?1500.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Raadiohommikus: muljed Dubai Expolt, räägime ka Rail Balticu hetkeseisust
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.