Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ülikalli auto rentis Kaasiku firma

    Auto omanik on offshore-firma ja rentnik advokaat Viktor Kaasiku firma Baltin. Sama firma ostis hiljuti 155 miljoni krooni eest Pärnu maanteel Rahva Raamatu maja. Mõlemas tehingus esindab Kaasik tundmatuks jääda soovivaid isikuid, kelle jäljed viivad Venemaale.
    Maja ja ühtlasi auto vahendamine OÜ Baltin poolt on advokaadi väitel vaid kokkusattumus. Kaasik ütleb, et ta ei tahagi teada, kes on auto omanikud. ?Pole teie asi,? vastab ta küsimusele, kellega ta lepingu sõlmis. ?Tallinnas seda autot sõitmas ei nähta,? ütleb ta.
    Aastaks Eestisse registreeritud Maybach seisab Eestis garaažis. Ta kannab kollast, impordimaksudest vabastavat numbrimärki, kuni veereb edasi ida poole. Auto kasutajana esineb tehnilises passis Igor Kirjanov. Kaasik ütleb, et Kirjanov on omaniku esindaja, tema ajas ka tollis asju. Veel kevadel vastas see mees kindlustusäridest miljoneid kroone oma tasku juhtinud Leonid Apananski mobiiltelefonil. Isik, keda Apananski ise nimetab elukutseliseks autojuhiks, töötas hiljuti mitmetes Apananski firmades.
    ?See oleks suur õnn minu elus, kui ma omaksin seda Maybachi,? räägib Apananski vaikselt ja mahedalt. ?Hakkasin juba lootma, et Eestis on veel tekkinud mõni inimene peale minu, kellega annaks siduda igasuguseid imelikke asju. Väga naljakas.? Apananski väidab, et ta ei oma mingit sidet ei Pärnu maantee maja ega Maybachiga. Klassivend Kirjanovit nimetab ta heaks sõbraks.
    ?Eestis on sellist autot väga keeruline pidada. Pisikeses Eestis tekiks sellest suur probleem,? ütleb Margus Grünberg, Premium Motorsi juhatuse liige. Premium Motors on Eesti ainus suurem firma, kes vahendab väga kalleid autosid. Grünbergi hinnangul on auto Eestisse toodud, et see siit edasi Venemaale viia.
    Advokaat Viktor Kaasik kinnitab, et tema firma Baltin ühendab kalli auto Maybach ja Pärnu maantee maja ostjaid juhuslikult. Siiski on neil kahel n-ö väärisesemel tõenäoliselt üks ja sama omanikering idast, kellele Kaasik tegi panuse juba kultuuriministeeriumi nõustades.
    ?Te ei mõistata ära,? ütleb Kaasik tema taha peituvate rikaste inimeste kohta. ?Peale minu ei tea Eestis neid keegi.?
    Eelmisel nädalal viis Kaasik kinnistusametisse paberid, milles taotleb, et kvartalisuuruse maja Pärnu mnt 10 omanikuks kirjutataks OÜ Baltin. Kaasik ei eitagi Baltini müümist. Seega ei omanda salapärane omanik mitte kinnistu, vaid firma, mille bilansis kinnistu seisab. ?Ma ei saa seda kommenteerida, protsessid on pooleli,? ütleb Kaasik. Ta lubab, et avalikustab pärast aastavahetust kinnistu tegeliku omaniku nime.
    Samas kui Baltin majandab osanikuna 155 miljoni kroonist kinnistut koos sellega kaasnevate kohustuste ja lepingutega, võib pidada ebatõenäoliseks, et sama firmaga teeb Kaasik juhuslikult tehinguid ka 6,6 mln krooni maksva autoga.
    Tallinnas Pärnu mnt 10 asuv maja on Kaasikule ammu tuttav. Kaasik nõustas 2002. aastal kultuuriministeeriumi selle maja müümisel. Ministeerium sai müügist kinnisvaraperekond Fingile 80 miljonit krooni. Üle-eelmisel kevadel, kinnistu müügi eel pakkus OÜ Simus Kinnisvara eksperthinnangus, et kui kinnistut ei koormaks rendileping, võiks selle eest küsida 130 miljonit krooni. Rendileping lõpetati pärast hoone müüki Finkidele. Ja nii läkski selle aasta kevadel hoone, õigemini hoonet valdav firma Finkide kaudu 155 miljoni krooni eest Kaasiku firmale edasi.
    Eve ja Margus Fink ostsid ministeeriumilt maja, tehes koostööd Vene kapitaliga. Majaga tehtud tehinguid vaadeldes võib järeldada, et Finkide ja Kaasiku vahel on valitsenud pikemaajalisem teineteisemõistmine. Mõlemat kinnisvarahaid võib ühendada Peterburi nn äriringkondadest pärit investeeringute vahendamine Eestisse.
    Margus Fink väidab täna, et teda ei huvita, kes on uued ostjad. Tema suhtles ainult advokaat Kaasikuga ning sai oma raha kätte.
    Kaasik räägib, et maja ostja näol on tegemist suure osakufondiga, mille omanikeks on tuhanded isikud. Fondil on tema sõnul kinnisvara ka Lätis, Leedus, Venemaal ja mujal Ida-Euroopas. Kaasiku sõnul on käimas veel kahe suure kinnisvaraobjekti omandamine Eestis.
    Igor Kirjanov ise jätab ühtaegu edeva ning ka äärmiselt tagasihoidliku inimese mulje. Kuigi internetis võivad huvilised tutvuda fotodega tema kodust, abikaasast ning kalapüügist nädalalõpul, ei õnnestu teda kodunt pärast mitmeid helistamisi tabada. ?Tema emal hakkas järsku halb,? on viimane teave, mis abikaasa ütleb. Kirjanovi kodukanti Lasnamäel Kärberi tänaval, kus töömehed ühel kortermajal äsja puruks löödud ukseklaasi vahetavad, Maybachiga sõita ei julgeks.
    Eestisse toodud Maybach on kahest luksusauto margist kallim, 6,2meetrise auto hind on umbes 6,6 mln krooni.
    Eksklusiivse luksusauto Maybachi tõi DaimlerChrysler müüki mullu sügisel, auto hinda arvestatakse laias laastus miljon krooni meeter. Luksusautot on kahte marki, Maybach 57 ja Maybach 62. Margi number tähistab pikkust, esimene on 5,7 meetrit, teine 6,2 meetrit pikk. Eestisse saabus just kallim ja pikem versioon ehk auto, mille n-ö letihind on 6,6 mln krooni.
    Maybachi uued mudelid tehakse kõik vastavalt omanike soovidele eritellimusena. Seetõttu ei saa neid ootuspäraselt tellida Mercedes-Benzi kohalikust esindusest, vaid ainult Saksamaalt Mercedese tehase Sindelfingeni teeninduskeskusest, kus klient saab valida näiteks viimistluseks kasutatava puidu, kere värvid jms. Maybach tuuakse kohale spetsiaalses konteineris. Auto Saksamaalt Eestisse saatmise kuludeks võib arvestada umbes 80 000 krooni.
    Maybachi kapoti all on 550hj bensiinimootor, mille pöördemoment ulatub rekordiliselt kõrgele: tervelt 900 Nm ja seda juba 2300 pöörde juures minutis. See kõik kokku teeb 6,2 meetrit pika ja ligi 3 tonni kaaluva luksusauto kiirendusvõimeks paigalt 100km tunnikiiruseni 5,4 sekundit.
    Luksuslikke Maybache toodetakse aastas 1000?1500.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.