30. oktoobri Äripäeva artiklis
"Tallinn küsib lipu eest reklaamimaksu" väidab ajakirjanik Kristina Traks, et lipu eest reklaamimaksu küsimine tekitab Tallinna ettevõtjates hämmastust. Kuigi Tallinna reklaamimaksu kogumises pole midagi uut ega erakordset - tegemist on igati seadusliku omavalitsuse kehtestatud maksuga.
Tallinna linnavolikogu 12. detsembri 2002 määrus nr. 75 "Reklaamimaks Tallinnas" sätestab, et reklaamimaksu objekt on reklaam, mida eksponeeritakse avalikus kohas väljaspool ehitise siseruume. Seega ei erine ehitisest väljaspool eksponeeritud firmade või asutuste logodega lipud teistest, näiteks metallist, plastikust vm reklaamkandjatest mitte millegi muu kui materjali poolest.
Firmade ja asutuste logodega lipud olid maksuobjektid ka enne 1. jaanuari 2003 kehtima hakanud reklaami- ja kuulutusemaksu määrust. Küll on aga kehtiv määrus ettevõtjale sõbralikum selle poolest, et vabastab reklaamimaksust ettevõtte logo, nime ja kontaktandmete eksponeerimise samal ehitisel, olenemata pinna suurusest.
Radisson SAS hotelli ees seisvatelt reklaamlippudelt ei saa Tallinna linn aastas kuidagi 60 000 krooni, nagu väitis firma juht Äripäevale. Kui arvestada, et reklaampinna ühe ruutmeetri hind on 150 krooni ning lipu suuruseks tavaliselt 4-5 ruutmeetrit, tuleks reklaamlipu eest kuus tasuda vastavalt kas 600 või 750 krooni. Aastas seega 7300 või 9000 krooni.
Autor: Allan Alaküla
Seotud lood
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele