Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äripäeva üllatus: linna reklaamimaks
30. oktoobri Äripäeva artiklis "Tallinn küsib lipu eest reklaamimaksu" väidab ajakirjanik Kristina Traks, et lipu eest reklaamimaksu küsimine tekitab Tallinna ettevõtjates hämmastust. Kuigi Tallinna reklaamimaksu kogumises pole midagi uut ega erakordset - tegemist on igati seadusliku omavalitsuse kehtestatud maksuga.
Tallinna linnavolikogu 12. detsembri 2002 määrus nr. 75 "Reklaamimaks Tallinnas" sätestab, et reklaamimaksu objekt on reklaam, mida eksponeeritakse avalikus kohas väljaspool ehitise siseruume. Seega ei erine ehitisest väljaspool eksponeeritud firmade või asutuste logodega lipud teistest, näiteks metallist, plastikust vm reklaamkandjatest mitte millegi muu kui materjali poolest.
Firmade ja asutuste logodega lipud olid maksuobjektid ka enne 1. jaanuari 2003 kehtima hakanud reklaami- ja kuulutusemaksu määrust. Küll on aga kehtiv määrus ettevõtjale sõbralikum selle poolest, et vabastab reklaamimaksust ettevõtte logo, nime ja kontaktandmete eksponeerimise samal ehitisel, olenemata pinna suurusest.
Radisson SAS hotelli ees seisvatelt reklaamlippudelt ei saa Tallinna linn aastas kuidagi 60 000 krooni, nagu väitis firma juht Äripäevale. Kui arvestada, et reklaampinna ühe ruutmeetri hind on 150 krooni ning lipu suuruseks tavaliselt 4-5 ruutmeetrit, tuleks reklaamlipu eest kuus tasuda vastavalt kas 600 või 750 krooni. Aastas seega 7300 või 9000 krooni.