Erinevates pakendites toiduaineid ostetakse päevas tuhandeid, need liiguvad korduvalt inimese käte vahelt läbi. Näiteks Ameerika Ühendriikides on laialt levinud kadunud isikute fotode trükkimine piimapakkidele. Nii on need pildid igal hommikul lugematul hulgal toidulaudadel terve pere silma all.
Toiduaine pakendil saab oma sõnumi inimesteni viia politsei või lastekaitseorganisatsioon, tsirkus või ajakiri. Pakendile saab trükkida ka allahindluskupongi, mille perenaine välja lõikab ja millega poest allahindlust küsib.
Pakendeid saaks oma reklaamikanalina kasutada ka kauplused ise. Vaid üksikud kauplused on tellinud endale firma logoga pakkekarbid, kuigi salatiost suurte kaubakeskuste valmisroogade letist on muutunud igapäevaseks.
Karp liigub letilt ostukorvi, ostukorvist kassaletile, sealt kotti, edasi autosse ja siis köögilauale. Juhul, kui salatikarp kodus säilituskarbina taaskasutusse võetakse, käib see pakend inimese silma alt läbi veel rohkem kordi.
Nagu näha, jääb firma logo ostjale mitu-mitu korda silma. Ehk peitub selle kirja all maitsvam kraam kui konkurentide pakutav? Ehk on ostja sattunud pooljuhuslikult just sellest poest ostma? Kui nii, siis aitab lihtne logo karbikaanel salatisööjale meenutada, kus head-paremat pakutakse, ja järgmisel korral seab pereema juba teadlikult sammud just sellesse poodi.
Logo on see kõige lihtsam ja tavalisem, mida karbi kaanele või külgedele trükkida. Mujal maailmas on see kõik ammu teada, meie alles avastame neid nõkse.
- Rene Kiis, ASi Rakvere Lihakombinaat turundusjuht
Rakvere Lihakombinaadile on pakendite pinna reklaamiks andmine üheks innovatiivseks koostöövaldkonnaks meie partneritega. Näiteks kasutab Rakvere juba mitmendat aastat oma Kerge sarja toodete valmistamiseks keskkonnasõbralikku elektrienergiat. Rohelise Energia märk on Kerge laste- ja delikatessvorsti ning Kerge Viru singi ja linnulihasingi pakendil.
OFFi sääsetõrjevahendi tootekleebis oli sel suvel Rakvere grill-lihade pakendil. Idee oli tarbijale tuletada meelde, et mõnusaks grillimiseks tuleb peletada sääsed.
- Kreet Volmer, Tallinna Piimakombinaadi turundusjuht
Tallinna Piimatööstus on seni ainus piimatööstus Eestis, kes lisaks kohustusliku tooteinfo edastamisele on piimapakki kasutanud ka reklaamikanalina.
Reklaamsõnumi edastamiseks on kaks võimalust ? kasutada üht piimapaki küljepaneeli ning teha trükiplaadile kulukad muudatused või kasutada vastavaid kleepse. Viimane on lihtsam ja operatiivsem ? kahenädalase kampaaniaga võib saavutada üle 100 000 kontakti ning kulud kokku jäävad alla paarikümne tuhande krooni.
Kindlasti on piimatööstus valmis edastama ka sotsiaalreklaami, kuid mitte igasugust. Pakendil kasutatav reklaam ei tohi kahjustada brändi ennast. Meie ühiskond pole veel selleks küps, et tagaotsitavate või kadunud inimeste pilte piimapakile panna.
Autor: Signe Sall
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele