Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakend on hea reklaamipind

    Erinevates pakendites toiduaineid ostetakse päevas tuhandeid, need liiguvad korduvalt inimese käte vahelt läbi. Näiteks Ameerika Ühendriikides on laialt levinud kadunud isikute fotode trükkimine piimapakkidele. Nii on need pildid igal hommikul lugematul hulgal toidulaudadel terve pere silma all.
    Toiduaine pakendil saab oma sõnumi inimesteni viia politsei või lastekaitseorganisatsioon, tsirkus või ajakiri. Pakendile saab trükkida ka allahindluskupongi, mille perenaine välja lõikab ja millega poest allahindlust küsib.
    Pakendeid saaks oma reklaamikanalina kasutada ka kauplused ise. Vaid üksikud kauplused on tellinud endale firma logoga pakkekarbid, kuigi salatiost suurte kaubakeskuste valmisroogade letist on muutunud igapäevaseks.
    Karp liigub letilt ostukorvi, ostukorvist kassaletile, sealt kotti, edasi autosse ja siis köögilauale. Juhul, kui salatikarp kodus säilituskarbina taaskasutusse võetakse, käib see pakend inimese silma alt läbi veel rohkem kordi.
    Nagu näha, jääb firma logo ostjale mitu-mitu korda silma. Ehk peitub selle kirja all maitsvam kraam kui konkurentide pakutav? Ehk on ostja sattunud pooljuhuslikult just sellest poest ostma? Kui nii, siis aitab lihtne logo karbikaanel salatisööjale meenutada, kus head-paremat pakutakse, ja järgmisel korral seab pereema juba teadlikult sammud just sellesse poodi.
    Logo on see kõige lihtsam ja tavalisem, mida karbi kaanele või külgedele trükkida. Mujal maailmas on see kõik ammu teada, meie alles avastame neid nõkse.
    - Rene Kiis, ASi Rakvere Lihakombinaat turundusjuht
    Rakvere Lihakombinaadile on pakendite pinna reklaamiks andmine üheks innovatiivseks koostöövaldkonnaks meie partneritega. Näiteks kasutab Rakvere juba mitmendat aastat oma Kerge sarja toodete valmistamiseks keskkonnasõbralikku elektrienergiat. Rohelise Energia märk on Kerge laste- ja delikatessvorsti ning Kerge Viru singi ja linnulihasingi pakendil.
    OFFi sääsetõrjevahendi tootekleebis oli sel suvel Rakvere grill-lihade pakendil. Idee oli tarbijale tuletada meelde, et mõnusaks grillimiseks tuleb peletada sääsed.
    - Kreet Volmer, Tallinna Piimakombinaadi turundusjuht
    Tallinna Piimatööstus on seni ainus piimatööstus Eestis, kes lisaks kohustusliku tooteinfo edastamisele on piimapakki kasutanud ka reklaamikanalina.
    Reklaamsõnumi edastamiseks on kaks võimalust ? kasutada üht piimapaki küljepaneeli ning teha trükiplaadile kulukad muudatused või kasutada vastavaid kleepse. Viimane on lihtsam ja operatiivsem ? kahenädalase kampaaniaga võib saavutada üle 100 000 kontakti ning kulud kokku jäävad alla paarikümne tuhande krooni.
    Kindlasti on piimatööstus valmis edastama ka sotsiaalreklaami, kuid mitte igasugust. Pakendil kasutatav reklaam ei tohi kahjustada brändi ennast. Meie ühiskond pole veel selleks küps, et tagaotsitavate või kadunud inimeste pilte piimapakile panna.
    Autor: Signe Sall
  • Hetkel kuum
Dmitri Fefilov: mida rohkem edasi, seda ohtlikumaks läheb
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nike juht süüdistab kehvas innovatsioonis kaugtööd
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Vene teetootja teeskleb tootmist Lätis, eestlased müüvad ja kehitavad õlgu
“Meile teatati, et meil on võimalik võtta Läti firmast, kes toodab, ja kuna tarbija on oodanud seda teed, siis ma ei näinud mingit probleemi, miks ei võiks osta Läti firmast ja Eestis müüa.”
“Meile teatati, et meil on võimalik võtta Läti firmast, kes toodab, ja kuna tarbija on oodanud seda teed, siis ma ei näinud mingit probleemi, miks ei võiks osta Läti firmast ja Eestis müüa.”