Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hingestatud turundus
Saatchi&Saatchi kirjutatud, hiljuti eestikeelsena ilmunud raamat ?Hingega bränd? kirjeldab näiteid geniaalsetest turundusstrateegiatest, mis on võimaldanud ettevõttel olla ühiskondlikult vastutustundlik, tuues firmale otsest majanduskasu.
Võime lugeda, kuidas ameerika restoranikülastajad said teadlikuks sellest, et American Express aitab leevendada näljaprobleemi USAs. Kuidas Avoni kaubamärki hakati seostama rinnavähi teadvustamisega jne.
Raamatus toodud näited on piisavalt uued ja ajakohased, et neid sarnasel kujul ka oma ettevõtte turundustegevusse üle kanda. Tuleb tõdeda, et mitmed kirjeldatud skeemidest on tänasel päeval Eestis kasutusel või kohe kasutusele jõudmas. See kinnitab, et Eesti agentuurid peavad maailmas valitsevate trendidega igati sammu.
Kui pöörata tähelepanu raamatu kitsaskohtadele, siis on neid vaid kaks: esiteks liigne kontsentreeritus vaid ühe agentuuri töödele, mis on teisalt põhjendatav autorite seotusega ühe ja sama kommunikatsiooniketiga. Teine oluline puudus seisneb näidetes geograafilises mõttes, väga paljud õnnestunud kampaaniad USAs (kus riiklik sotsiaalabi puudub) või Suurbritannias ei pruugi kaugeltki sama hästi toimida meie turul.
Autor: Mart Mikk