Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kliendid valivad lihtsuse
Radiolinja Eesti teenusoperaatorüksuse juhi Andrus Hiiepuu lihtsuse-teemaline kolumn tänase ITee-s näitab, et ka meie sidefirmad on mõistmas neid hoobasid, mis suunavad tarbijaid ühte toodet eelistama ja teist teenust pelgama. Hiiepuu nimetab mitut mobiilsidest tuntud lühendit, mis märgivad teenuseid või tehnoloogiaid, millest veel hiljuti oodati operaatoritele rahalist tulu, kuid mis oma keerukuse tõttu jäid tarbijate huviorbiidist välja. Üks esimesi samme lihtsamate teenuste suunas oli mõne aasta eest mobiilifirmade poolt pakkuma hakatud võimalus seadistada telefoni n-ö õhu kaudu. Enam ei tulnud Radiolinja või EMT kodulehel näpuga järge ajada, et seada oma telefon WAPi abil uudiseid lugema, sest WAPi ja mitme muu teenuse seadeid sai tellida SMSiga. Jäi vaid saabunud sõnumi salvestamise vaev ning võiski teenust kasutada.
EMT hiljuti ametist lahkunud juht Peep Aaviksoo kirjutas veidi rohkem kui aasta eest Äripäevas: ?Täna ei saa enam teha seda, mis meeldib, vaid tuleb teha seda, mille eest klient on nõus maksma. Enesekriitiliselt vaadates on ka EMT-l mõned väga ?seksikad? tooted, mida kasutavad piltlikult öeldes arendaja ise ja tema kaks sõpra.? Üks konkureeriv mobiilsideärimees ütles seepeale, et tema küll ei julgeks oma töötajate suhtes avalikkuse ees niimoodi väljenduda. Väljendus väljenduseks, kuid Aaviksool oli õigus: mitte kõik Eesti mobiilsideoperaatorite tooted polnud sel ajal ega ole ka praegu kasutajate jaoks piisavalt lihtsad. Keerulisus tähendab aga rahalist kahju toote pakkujale ehk mobiilifirmale, sest suurem osa inimesi ilmselt loobub sellisest teenusest. Halvemal juhul vahetab lausa operaatorit.