Eesti Post juurutab tänavu sms-põhise teate kliendile paki saabumise kohta postkontorisse.
Samuti võtab Eesti Post kasutusele track trace?i süsteemi, mis võimaldab jälgida kõikide ekspresspakkide ja -kirjade ning tähtkirjade teekonda Eesti piires, kirjutab Eesti Päevaleht.
'Pärast sms-i kättesaamist saab klient valida, kas ta tuleb postipakile ise järele või saadab teate, et postitöötaja talle selle koju tooks,? ütles Eesti Posti juhatuse liige Kalle Tarien.
Radiolinja Eesti turundusdirektori Andrus Hiiepuu sõnul on sõnumi saatmine võimalik kahel viisil. Arvuti saadab pärast pakil oleva triipkoodi lugemist selle automaatselt või saadab sõnumi kohaliku postkontori töötaja. ?Kuna suurem osa funktsionaalsusi oli meil juba eelnevalt olemas, siis jäi lisainvesteering saja tuhande krooni piiresse,? lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tarieni sõnul läbis paki sihtkohta saabumisest teavitamine lühisõnumiga edukalt katseaja ja aasta lõpuks on Eesti Post seda teenust valmis pakkuma kõigile oma klientidele Eestis. Koostöös Radiolinjaga testiti teavitamisteenust üle 1000 postipaki puhul.
Sõnumiga paki saabumisest teatamine on Tarieni sõnul lisateenus ja selle eest tuleb maksta eraldi. Summa selgub Eesti Posti ja mobiilioperaatorite läbirääkimiste käigus.
Track trace?i süsteemi võimaldab jälgida kõikide ekspresssaadetiste ja tähtkirjade teekonda Eesti piires kuni kättetoimetamiseni. Selleks varustatakse saadetised triipkoodiga, mille abil need igas postivahetuspunktis registreeritakse.
Tarieni sõnul saab tänu triipkoodi kastutuselevõtule registreerida paki teekonna kõigis teeloleku punktides. Samuti on kliendil võimalik internetis infopäringut tehes teada saada, kus tema saadetis parajasti on.
?Juhul kui paki saaja asukoht muutub või soovib klient saadetise sihtkohta muuta, saab seda teha nüüd ka paki teeloleku ajal. Juhul kui paki uus aadress on eelmisest sihtkohast kaugel, tuleb maksta lisatasu,? ütles Eesti Posti arendustalituse projektijuht Laidar Laos.