Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeveo hinna tõus lükkub edasi

    Financial Timesi andmeil tühistas Saksamaa valitsus maksukogumissüsteemi välja töötava firmaga eelmisel nädalal lepingu ja maksukogumist ei alustata. Selle aasta suurim Euroopa-suunalise maanteeveo hinna mõjutaja pidi olema Saksamaal veokeile kehtestatav veokimaks, mis oleks veohindu Euroopa suunal tõstnud 10?15%.
    Transpordifirma AS SP Transit juhataja Roman Loov selgitas, et SP Transit plaanis hinda tõsta teemaksu määra võrra. Sõltuvalt veokist ja selle heitgaaside hulgast oleksid kulud iga Saksamaa kiirteel läbitud kilomeetriga kasvanud kaks krooni kilomeetri kohta.
    Allando Kesk-Euroopa suunaliste vedude ekspedeerija Maiki Virt leidis, et teemaksu kehtestamise mõju veoteenuse hinnale ei ole tegelikult eriti suur. ?Hinnad paneb paika ikkagi turg ja kindlasti leidub ka neid transpordifirmasid, kes hindu ei tõsta ja endistviisi jätkavad,? lisas Virt.
    Kuigi lähiajal Loov veohindade tõstmiseks põhjust ei näe, kerkivad siiski hinnad sel aastal kindlasti, seda peamiselt kütuseaktsiisi kallinemise tõttu. ?Aktsiisi kasvamine mõjutab enim siseriiklikku vedu, kus müügikatted pole eriti suured,? selgitas Loov.
    Millisel määral aktsiisi kasvamine hindu kergitab, sõltub Loovi hinnangul marsruudist ja teekonna pikkusest. Ühte keskmist hinnatõusuprotsenti on tema sõnul raske öelda. ?Mida kaugemale Eestist viib sõit, seda vähem aktsiisi kallinemine mõju avaldab,? ütles Loov.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) infojuht Ermo Perolainen leidis, et maks päris ära ei jää, kuid millal veokite liiklemise eest raha hakatakse võtma, on hetkel selgusetu.
    Saksamaa teemaks pidi kehtima hakkama juba eelmise aasta 31. augustil, kuid tõrked maksukogumissüsteemis lükkasid seda kahel korral edasi. Plaanide järgi maksukogumissüsteemi välja töötava firma Toll Collect esindaja rääkis novembris, et probleemid lahendatakse paari-kolme kuu jooksul ning maks rakenduvat tänavu aasta alguses.
    Saksamaa kilomeetripõhine teemaks oli mõeldud raskeveokitele, millel massi üle 12 tonni. Sõltuvalt veoki suurusest ja heitgaaside hulgast oleks maks kergitanud vedaja kulusid igale kilomeetrile keskmiselt 12,4 eurosenti ehk 1,94 krooni.
    Sõidukitesse paigaldatakse nende liikumist jälgivad pardaseadmed. Maanteedele paigaldatavad infrapunased jälgimissüsteemid jälgivad autode registreerimisnumbreid ja kontrollivad, kas need on kantud süsteemi andmebaasi.
    Sellele lisandub politsei- poolne pisteline kontroll.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.