• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.08.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tööandja peab ka end töösoovijale müüma

Kõikides voorudes endast parima andnud ja motiveeritud mulje jätnud tööotsijad muutuvad lõplikel läbirääkimistel ebalevaks, võtavad endale mõtlemisaja ja lõpuks teatavad loobumisest. Personalijuhi võtab selline käitumine kahtlemata nõutuks või ajab vihaseks ? suur töö ju ära tehtud. Selmet vihane olla, maksaks analüüsida põhjusi, miks nii läks ja kus on viga.
Peamiseks põhjuseks on konkursside ühesuunalisus ? kõik tegevused on suunatud tööotsija proovile panemiseks. Neid testitakse, intervjueeritakse, uuritakse motivatsiooni, väärtushinnangute, tulevikuplaanide kohta ja lastakse teha kodutöid. Kogu selle kadalipu käigus unustavad firmad ennast tööandjana tutvustada.
Tööotsijalt nõutakse avatud kaartidega mängimist, ent enda ässad ja jokkerid hoitakse kiivalt taskus. Nii juhtubki, et väga väärtuslik kandidaat ei tunne emotsionaalset seotust firmaga ja loobub, hoolimata teie väga heast pakkumisest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Firma tutvustamisega tuleks alustada hiljemalt eelviimases värbamisetapis. Kandidaadile tuleks korraldada ringkäik ettevõttes. Lasta tal kohtuda inimestega, kellega töös kokku hakkab puutuma, ja intervjueerida neid. Tutvustada firma kultuuri, sisekorraeeskirju, teenindusstandardeid, firma ajalugu, suurprojekte ja ürituste kroonikat. Oluline on näidata ka seda, missugune saab olema töökeskkond ja selle mikrokliima.
Enne viimase vooru käivitamist tuleks uurida kandidaadilt ausat tagasisidet, kas see on firma, kus ta ka tegelikult töötada tahaks ja ennast hästi tunneks. Kui firma talle tööandjana huvi ei paku, ei aita ka konkurentsivõimelise palga pakkumine. Mõlemale poolele on kasulikum, kui selline äratundmine tekib enne lõplikke läbirääkimisi.
Autor: Tiina Saar

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele