• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 09.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu linn arendab konkurentsi

Vastukaja 2. novembri Äripäevas ilmunud artiklile ?Pärnu linn kimpus ühistranspordi korraldamisega?
Äripäeva artikli autor Kalev Vilgats esitas Pärnu linnavalitsusele kaks alusetut süüdistust: linn olevat maha parseldanud bussipargi ega tegelevat piletihindade tõstmisega pärast kütuse kallinemist.
Kuivõrd Pärnu ATP saadav bussiliikluse tulu oleneb dotatsioonidest ja piletihindadest, püüdis linn piletihinnad üle vaadata koos uute marsruutide käikulaskmisega. Linnaliinide kilometraa?, mille alusel linn ATP-le dotatsiooni maksab, kasvas seoses uue haigla käikulaskmisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui volikogu uued piletihinnad kehtestada otsustab, jääb bussisõit Pärnus ka edaspidi soodsamaks kui Tallinnas ja Tartus. Lisaliinide käikulaskmine ja soodustused teeksid Pärnu linnale järgmisel aastal täiendavaid kulutusi alla miljoni krooni. Pärnu ei ole esimene omavalitsus, kes ühistranspordi teenust pakkuva ettevõtte eraomandisse annab. Seda tegi juba aastate eest näiteks Tartu. Iseasi, kuidas erastamist nimetada. ?Mahaparseldamine? on 90ndate algusaastate kõnepruuk, mida tarvitasid turumajanduse põhimõtetega raskesti kohanevad inimesed. Halvast kohanemisest on paraku märke tänaseni. Kahju, et leidub vastuseisjad konkurentsi arendamisele transpordi vallas.
Pärnu linnakodaniku seisukohalt vaadatuna on konkurents bussiettevõtete vahel piisav. Linnasisese ühistranspordi korraldamiseks on linnal Pärnu ATPga leping 2006. aasta lõpuni. Enne järgmise hanke korraldamist ja lepingu sõlmimist järgmise teenusepakkujaga vaatame üle ühistranspordi korralduse. Oleme juba alustanud läbirääkimisi Pärnu maakonna ja linna lähivaldadega.
Autor: Väino Hallikmägi

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele