Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äripäeva artikli autor Kalev Vilgats esitas Pärnu linnavalitsusele kaks alusetut süüdistust: linn olevat maha parseldanud bussipargi ega tegelevat piletihindade tõstmisega pärast kütuse kallinemist.
Kuivõrd Pärnu ATP saadav bussiliikluse tulu oleneb dotatsioonidest ja piletihindadest, püüdis linn piletihinnad üle vaadata koos uute marsruutide käikulaskmisega. Linnaliinide kilometraa?, mille alusel linn ATP-le dotatsiooni maksab, kasvas seoses uue haigla käikulaskmisega.
Kui volikogu uued piletihinnad kehtestada otsustab, jääb bussisõit Pärnus ka edaspidi soodsamaks kui Tallinnas ja Tartus. Lisaliinide käikulaskmine ja soodustused teeksid Pärnu linnale järgmisel aastal täiendavaid kulutusi alla miljoni krooni. Pärnu ei ole esimene omavalitsus, kes ühistranspordi teenust pakkuva ettevõtte eraomandisse annab. Seda tegi juba aastate eest näiteks Tartu. Iseasi, kuidas erastamist nimetada. ?Mahaparseldamine? on 90ndate algusaastate kõnepruuk, mida tarvitasid turumajanduse põhimõtetega raskesti kohanevad inimesed. Halvast kohanemisest on paraku märke tänaseni. Kahju, et leidub vastuseisjad konkurentsi arendamisele transpordi vallas.
Pärnu linnakodaniku seisukohalt vaadatuna on konkurents bussiettevõtete vahel piisav. Linnasisese ühistranspordi korraldamiseks on linnal Pärnu ATPga leping 2006. aasta lõpuni. Enne järgmise hanke korraldamist ja lepingu sõlmimist järgmise teenusepakkujaga vaatame üle ühistranspordi korralduse. Oleme juba alustanud läbirääkimisi Pärnu maakonna ja linna lähivaldadega.