• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,23%5 967,26
  • DOW 300,17%42 243,53
  • Nasdaq −0,6%19 429,27
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,41
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,23%5 967,26
  • DOW 300,17%42 243,53
  • Nasdaq −0,6%19 429,27
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,41
  • 29.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kõikide protsesside kirjeldamine pole võimalik ega vajalik

Miks tegeleda protsesside kaardistamise, analüüsi ja optimeerimisega? Lihtsalt keegi pole suutnud seni välja mõelda ühtki alternatiivset meetodit, kuidas organisatsiooni tegevuse kvaliteeti võrdväärselt tõsta.
Protsessijuhtimise ?täielikust? juurutamisest saab rääkida siiski tinglikult. Loomulikult pole ju kõigi protsesside kaardistamine üheski organisatsioonis võimalik, rääkimata nende protsesside optimeerimisest.
Meie peame enda jaoks olulisimaks ?protsessi-mõtteviisi? kasutamist strateegia-arenduse ja tootmise juhtimise tasemel. Strateegilisel nivool on oluline ettevõtte tegevuste kaardistamine kogu tarneahela tervikprotsessis. Siin on peamine arusaamine, mida sinult oodatakse ja kuidas lõppkliendile lisaväärtuse loomise protsess töötama peab. Tihti pole parima tulemuse saavutamiseks vaja arendada mitte iseenda, vaid partnerite või nendega koostöö protsessi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teine tähtsaim valdkond on ettevõtte kõige sagedamini korratavate põhiprotsesside (nn peamiste tootmisprotsesside) pidev täiustamine. Kui palju protsesse ja kui detailselt fikseeritud ja juhitud/kontrollitud peab olema, sõltub ennekõike tegevusvaldkonnast.
Protsessijuhtimine on möödapääsmatu, kui on vaja tagada sagedasti korratavate paljude osalistega protsesside kvaliteet ja efektiivsus. Ohuks on nagu kõigi muudegi juhtimismeetodite puhul liialdamine ja sisulise eesmärgi (kliendi vajaduste) unustamine.
Kõik oleme kuulnud näiteid, kus ettevõte on juurutanud ISO kvaliteedisüsteemi, aga väärtus kliendile, mida selle süsteemi alusel ?väga kvaliteetselt? luuakse, on ajast ja arust.
Kindlasti tasub läbi mõelda, kui detailselt ja sügavalt protsesside fikseerimisega tegeleda. Protsessipõhine lähenemine on kasulik igas organisatsioonis, kus kliendile lisaväärtuse loomisesse on kaasatud mitmeid inimesi.
Ehk vaid tegevuste puhul, kus peamiseks on reageeriv käitumine ja töös osaleb vaid üks täitja, pole protsessijuhtimisega suurt miskit peale hakata. Näiteks ei tundu sugugi otstarbekas kaardistada ja juhtida protsessi, kuidas lapsehoidja teeb oma tööd.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele