• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 29.11.04, 07:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Pankrotihirmus kohalikud bussiliinid tõstavad hinda

Kohaliku ühistranspordi piletihinna tõus tähendab vaid tulekahju kustutamist. Juba praegu sõidab buss kaugematesse paikadesse väga harva.
Ilmselt traagilisema näitena ähvardas novembri keskel Vigala ja Märjamaa vallas mitu liini ära jätta bussifirma Tamm ja Pojad. Seda juhul, kui lisaraha ei leita. Nad teatasid, et ei jõua bussiliinide teenindamise õigusele enam peale maksta. Rapla maavalitsusega koostöös leiti ajutine lahendus, kirjutab Eesti Päevaleht.
Kuid kirves ripub ikka pea kohal: kui maavalitsus 15. detsembriks vahendeid ei leia, ei sõida aasta lõpuni ükski Tamm Pojad kaheksast autobussist. Seepärast tegi maavalitsus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile avalduse eraldada maakonna bussiliikluse toetamiseks 361 000 krooni.
'Olukord on hull,' ütleb Autoettevõtete Liidu (AL) sõitjateveo spetsialist Ivo Volt. Mis tähendab, et tulevikus ei pruugi liinibuss enam jõuda kaugemate maapiirkondade elanikeni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui riigipoolne toetus ei suurene, on avaliku bussiliiniveo tellijal ehk maa- ja omavalitsustel kolm võimalust: loobuda avalikul liiniveol piletihinna soodustustest, kärpida liine või tõsta piletihinda märkimisväärselt.
Tänaseks on enamik Eesti liiniveo tellijaid kasutanud kolmandat teed. Euroopa Liitu astumisel tõusvate aktsiisimäärade ootuses hakati juba kevadest paljudes maakondades tõstma piletitariife 5?10 sendi võrra kilomeetri kohta. Kallinenud kütuse tõttu mõeldakse Voldi sõnul nüüd juba teistkordsele hinnatõusule.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele