• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võrumaal pole ettevõtjad konkurendid

    Võrumaal on tugev potentsiaal turismi- ja puhkemajandussektori arenguks. Rikkalik kultuuripärand, looduslik mitmekesisus, pikk lumeperiood, geograafiline asend ning kümneaastasel kogemusel ja Võrumaa Kutsehariduskeskuses pakutaval turismikoolitusel rajanev kompetents on head eeldused.
    Piirkonna eripära on väikeste majutuskohtade paljusus (turismitalud). Lisaks on tekkinud mitmeid aktiivse puhkuse ning kultuuri- ja elamusturismitooteid pakkuvaid mikro- ja väikeettevõtteid. Võrumaa Turismiliidu andmebaasis on sadakond toodete ja teenuste pakkujat.
    Probleemiks on olnud ettevõtete väiksusest, piiratud ressurssidest ja kogenematusest tulenev vähene suutlikkus teadvustada end piirkonda ?müüvatele? reisikorraldajatele ja büroodele ning kliendigruppidele. Esimesed ühised sammud ei tulnud kergelt. Ikka loodeti riigi ja kohaliku omavalitsuse peale. Kuid täna on Võrumaa turismiettevõtted mõistnud ühise maakondliku turundustegevuse vajalikkust. Talvehooaja eel on ühiste jõududega juba välja antud talvetooteid ning talviseid üritusi kajastav infotrükis, avatud www.visitvoru.ee veebikülg, korraldatud kontaktüritus ajakirjanikele ja reisikorraldajatele. Registreeritud Võrumaa külastajate arv kasvab aastas ligi 20%. Majutusasutuste täitumuse kasv oli 2002. ja 2003 aasta võrdluses 13% ning 2003. ja 2004. aasta võrdluses novembri alguse seisuga 9,7%.
    Näitajate paranemises on olnud oluline omavaheline haakumine, mis erinevate ettevõtete tooteid ja teenuseid kombineerides võimaldab turistile pakkuda mitmekesisemaid pakette ja muudab teenuse kättesaamise mugavamaks. Näiteks Arossa taluga kokku leppides korraldab peremees vastavalt soovile kas lamba vardas grillimise, tõrvikutega suusamatka, torupillikontserdi, suitsusauna või viib külastaja mäesuusa- ja murdmaaradadele.
    Samasugust koostööd teevad teisedki ettevõtted ja võimalusi on lumesaanituurist kivimassaa?ini. Peale turismitalude kuuluvad koostöövõrku kohaliku toidu tootjad, kelle kaudu jõuab külalise toidulauale rosinaleib, suitsuliha, sõir, hoidised ja muu värske ning tervislik kraam.
    Võrumaa turismiettevõtjate ühine sõnum on: Võrumaa on väärtuslikku privaatsust, aktiivset tegevust ja omapärast kultuuriruumi pakkuv talveturismi sihtkoht, kus on muhedad inimesed ja kus ettevõtja on ettevõtjale partner ja mitte konkurent. Kae esi perrä!
    Autor: Ülle Puustusmaa
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Eva Truuverk: Eestist võiks saada rohepöörde Silicon Valley
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
NFT – kuum plokiahela trend – saab oma ETFi
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
Volkswageni autotarkvaraettevõte muudab oma äristrateegiat Eestis
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Raadiohommikus: kelle seast valitakse aasta silmapaistvaim ettevõtja?
Äripäeva toimetus valis värskelt välja kaheksa inimest, kes kandideerivad sel aastal tiitlile aasta ettevõtja. Kes ja miks esitati ehk kelle seast valik tehakse, selgub hommikuprogrammis.
Äripäeva toimetus valis värskelt välja kaheksa inimest, kes kandideerivad sel aastal tiitlile aasta ettevõtja. Kes ja miks esitati ehk kelle seast valik tehakse, selgub hommikuprogrammis.