• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 15.12.04, 11:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina suurim lennuoperaator lendas börsile

Hiina suurim lennuoperaator Air China tegi täna Hong Kongis 5,7% tõusuga börsidebüüdi, kirjutab uudisteagentuur Bloomberg.
Aktsiate avaliku esmaemissiooni käigus 2,98 Hong Kongi dollari eest pakutud aktsia tõusis täna 3,175 dollarini. Analüütikud ootasid mõnevõrra tugevamat (+10%) avapäeva tõusu.
Kokku müüdi aktsiaid 8,36 miljardi Hong Kongi dollari (12,6 miljardit krooni) eest ja aktsiahind kujunes pakkumisvahemiku kõrgemasse äärde.
Kokku märgiti emissioon 19 kordselt üle.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Erainvestorid Hong-Kongis esitasid aktsia ostmiseks soove 9 miljardi Hong Kongi dollari eest, mille tõttu tõsteti neile mõeldud aktsiate osakaalu emissioonis 10 protsendilt 40 protsendini.
Air China aktsiad müüdi 11,5 korda kallimalt lennuoperaatori 2005. aasta kasumiprognoosist. China Southern Airlines vastav suhtarv (hinna/tulu suhe) on 14 ja China Eastern Airlines 11.
Viimase kümnendi jooksul keskmiselt 9% ulatunud majanduskasv tõstab Hiinas nõudlust lennutranspordi vastu.
Maailma suuruselt teise lennukitootja Boeing hinnangul kasvab lennureisijate arv Hiinas aastani 2023 keskmiselt 7,3% aastas (maailmas keskmiselt 5,2% aastas).
136 lennukit omav Air China investeerib 15,2 miljardit jüaani, et kasvatada 2006. aastaks oma lennuparki 41 masina võrra.
Samas on Hiina lennukompaniid kasvava konkurentsi küüsis, kuna Aasia suurim majandus avab oma lennuturgu rahvusvahelistele lennufirmadele.
Juulis kirjutasid Hiina ja USA alla lepingule, mis ligi viiekordistab USA lennuoperaatorite reiside arvu, mis kahe riigi vahel käib.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele