• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,24%39 715,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,24%39 715,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Põhjalas tõusid laevakompaniid

Põhjamaade aktsiaturgudel tegid eile ilma laevandusettevõtete aktsiad. Taanis tõusis eile kella 17ks A. P. Moeller-Maerski B-aktsia hind 1,8 protsenti, 45 800 Taani kroonile. Taani gigandi turuväärtuseks on 201 mld Taani krooni (422 mld Eesti krooni). Aktsia pole hinna ja kasumi suhtarvu alusel kallis, näiduks on vaid 10,9. Ettevõttel on korralik omakapitali tootlus (20,4 protsenti, kuid kasumimarginaal on tagasihoidlik (11 protsenti). Aktsia on aastaga tõusnud 0,3 protsenti, olles 52 nädala jooksul kõikunud 37 200 ja 52 100 Taani krooni vahel. HSH Gudme analüütik Stig Frederiksen tõstis AP Moller-Maerski aktsia hinnasihti 45 000 Taani kroonilt 49 500 Taani kroonile.
Norras tõusis maailma suurima naftatankerite operaatori Frontline?i aktsia hind 1,1 protsenti, 276 Norra kroonile. Ettevõtte turuväärtuseks on 20,6 miljardi Norra krooni ehk 38,7 miljardi Eesti krooni ja P/E suhtarv vaid 4,9. Võrreldes Moeller-Maerskiga on Frontline?il lisaks soliidsele omakapitali tootlusele (34,3 protsenti) tugev kasumimarginaal (34,9 protsenti). Aktsia on aastaga tõusnud 184 protsenti.
Laevakompaniide aktsiate hinnatõusu põhjuseks oli optimism, et kahekuune laevade prahtimishindade kukkumine võib pidama jääda, kuna transpordinõudlus kogub tuure.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Frontline?i juhatuse esimees Oscar Spieler ütles üleeile, et prahtimishinnad võivad taas tõusta. Samal päeval avaldas Norra laevandusmaakler Fearnleys uurimuse, mille kohaselt tankeriomanikud peaksid ülesse näitama suuremat vastuseisu madalamate hindadega nõustumisele, kuna turule võib oodata uut lasti.
Soome ja Rootsi aktsiaturud olid eile suletud, kuna seal tähistatakse kolmekuningapäeva ehk jõulude lõppemist vaba päevaga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele