Viis aastat kiratsenud online-reklaamturu seljatamine aitas internetigigant Yahoo`l oma kasumit viimases kvartalis kolmekordistada, kirjutab uudisteagentuur AP.
Maailma kõige külastavama internetikeskkonna neljanda kvartali kasum ulatus 373 miljoni dollarini ehk 0,25 dollarini aktsia kohta. Arvestamata Google`i aktsiate müügilt saadud erakorralist tulu ulatus kasum 0,13 dollarini aktsia kohta (aasta varem 0,05 dollarit).
Yahoo käive kasvas võrreldes 2003. aasta viimase kvartaliga 62%, ulatudes 1,08 miljardi dollarini. Käive, kus ei arvestada oma reklaamipartneritele makstavaid tasusid, tõusis aastaga 511 miljonilt 785 miljonini.
Aastaga ulatus Yahoo puhaskäive 2,6 miljardi dollarini (+77%) ja kasum enne erakorralist tulu 526 miljoni dollarini (0,36 dollarini aktsia kohta).
Yahoo tootmisjuht Dan Rosensweig ütles, et pärast 2000. aasta internetimulli seadsid paljud Fortune 500 kuuluvad ettevõtted internetireklaami mõtekuse kahtluse alla.
?Aga alates 2003. aastast on Yahoo näinud suurte reklaamklientide stabiilset voolu. Enam me ei küsi kas internetireklaami osakaal turul tõuseb vaid kui kiiresti see tõuseb,? lisas ta.
Yahho`l on ka 8,4 miljonit kasutajat, kellelt saab ta püsitulu (näiteks suurema mahuga e-meil boksi kasutamise eest). Aasta tagasi ulatus tasuliste Yahoo teenuste kasutajate arv vaid 3,5 miljonini.
Seotud lood
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.