• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.01.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti kavatseb tõsta trahvimäärasid

Järgmisel nädalal asub Läti valitsus arutama eelnõud, mis tõstaksid oluliselt seniseid trahvimäärasid liikluseeskirjade rikkumise eest. Valitsus põhjendab muudatuse vajadust üha halveneva liiklusolukorraga ja praeguste suhteliselt madalate trahvimääradega, eriti võrreldes Eestiga.
Läti majanduslehe Dienas Biz­­ness autotoimetaja Aldis Zelmenis tunnistas, et olukord Läti liikluses on tõepoolest muutunud üsna masendavaks, näiteks hukkus möödunud nädalal liikluses ühe päevaga viis inimest. ?Tegemist on rohkem ühiskondliku survega ja tõsiasjaga, et Läti liikluspolitseis toimus põhjalik juhtkonna vahetus. Uus juht üritab korda majja lüüa,? lausus Zelmenis, kelle sõnul tõusid trahvid tegelikult juba möödunud aasta juulis.
Alates 1. juulist 2004 rakendati Lätis punktisüsteemi ja tõsteti rahatrahvi määrasid. Näiteks kui ületada linnas kuni 20 km/h kiirust, kaasneb sellega nüüd rahatrahv ca 20 latti (450 kr) ning 1 trahvipunkt. Asulavälisel teel on karistus kuni 20 km/h kiiruseületamise eest veidi leebem. Kui kiirust ületatakse üle 20 km/h, on trahv juba 30?50 latti (675?1125 kr), samuti kasvab trahviga kaasnev punktisumma. Purjuspäi autojuhtimise eest saab rikkuja näiteks 8 trahvipunkti korraga ja kui neid saab kokku 16, võetakse load politseisse hoiule.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas on uus süsteem viidud arvutipõhiseks, ehk teel olles Läti politsei enam kohalikelt elanikelt rahatrahvi sisse kasseerida ei saa. Seevastu eestlastest autojuhte kimbutavad Läti politseinikud endiselt. Näiteks need, kes tihti Riia vahet sõidavad, teavad, et Saulkrastist on ilma püsikiirusehoidjata üsna raske läbi sõita, et ei kaasneks viielatist hoiatust, kuna kümne­kilomeetrisel lõigul, kus on lubatud kiiruseks 50 km/h, läheb mingil hetkel ikka auto kiirus paar-kolm kilomeetrit üle lubatu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele