• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Näpunäiteid turundusuuringute tegemiseks

Suurbritannia rahvusvahelise äri professori P. Ghauri ja Norra ärijuhtimise professori K. Gr¸nhaugi äriuuringute meetodite raamatust saavad praktilist abi kõik turundusspetsialistid, kes tellivad uuringuid uurimisfirmadest või kes võtavad mõne uuringu ise teha.
Ettevõtted korraldavad sageli ise väiksemaid kliendiküsitlusi. Nii mõnigi kord ei vasta küsitlusleht elementaarsetele nõuetele nii sisu kui vormi poolest. Vigane ja ebakorrektne ankeet, mis jõuab avalikkuse ette, tekitab vastajates hämmingut ja kahjustab ettevõtte mainet.
Enne ankeedi koostamist või intervjuu korraldamist tasub lugeda P. Ghauri ja K. Gr¸nhaugi praktilisi juhtnööre küsimustiku kokkupanemiseks ja intervjuude ettevalmistamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mõnikord tegutsevad turundusjuhid intuitiivselt, toetudes kogemusele, sest aega on vähe, probleem on ebaselge, uuring on kallis. Väiksemate, igapäevaste ja lühiajaliste otsuste korral on intuitsioonile toetumine enamasti loomulik ja tõhus, kuid strateegiliste järelduste tegemine oletuste põhjal on vastutustundetu ja võib osutuda saatuslikuks.
Turundusuuring on see, mis aitab juhtimises vähendada juhuslikkust.
Autor: Ann Vihalem

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele