• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 18.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parkimisplatsist saab esindusväljak

Vabaduse väljaku alla rajatava autoparkla eesmärk ei ole sellesse piirkonda autosid juurde meelitada, vaid muuta linna südames paiknev autode parkimisplats esindusväljakuks. Seega on parkla maa alla viimise näol tegemist Vabaduse väljaku autodest vabastamise ja jalakäijate alaks muutmisega. See ei ole parkimiseks lisavõimaluse, vaid alternatiivse võimaluse loomine.
Ühtlasi annaks Vabaduse väljaku ja bastioniäärse ala alla kavandatud u 400 parkimiskohta hingamisruumi ümberkaudsetele tänavatele. Eeldatavasti õnnestub selle tulemusena ka vanalinnas autoliiklust piirata.
Esindusväljaku alla parkla rajamine ei ole linnapea Tõnis Paltsu kinnisidee, vaid linnaplaneerijate kaine kaalutlus. Vabaduse väljaku ja lähiala detailplaneerimisega on tegeldud juba aastaid. Paratamatult on südalinn tõmbekeskus. Mõistagi on võimalik sealset liiklust mitmesuguste meetmetega piirata, reguleerida ja rahustada. Sellega tuleb tõsiselt tegelda ning ka tegeldakse. Ent eesmärk südalinn täielikult autodest vabastada on ebareaalne.
Üks oluline autostumise piiramise meede on ühistranspordi eelisarendamine ja ümberis-tumiskeskuste rajamine. Lisaks mugava, hästi toimiva ühistranspordiga kindlustamisele eeldab see isikliku sõiduki jumaldamise mentaliteedi muutumist. Kindlasti aitab sellele kaasa kesklinnas parkimis- ja liiklemisvõimaluste piiramine.
Linnavalitsus ei ole taganenud Tallinna üldplaneeringus sätestatud liikluskoormuse vähendamise põhimõtetest. Läbiva liikluse linnasüdamest mööda juhtimiseks ümbersõiduteede rajamise kavad ei ole maha maetud. Paraku pidurdavad nende plaanide realiseerimist piiratud rahalised võimalused.
Autor: Kaupo Reede

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele