• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 18.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parkimisplatsist saab esindusväljak

Vabaduse väljaku alla rajatava autoparkla eesmärk ei ole sellesse piirkonda autosid juurde meelitada, vaid muuta linna südames paiknev autode parkimisplats esindusväljakuks. Seega on parkla maa alla viimise näol tegemist Vabaduse väljaku autodest vabastamise ja jalakäijate alaks muutmisega. See ei ole parkimiseks lisavõimaluse, vaid alternatiivse võimaluse loomine.
Ühtlasi annaks Vabaduse väljaku ja bastioniäärse ala alla kavandatud u 400 parkimiskohta hingamisruumi ümberkaudsetele tänavatele. Eeldatavasti õnnestub selle tulemusena ka vanalinnas autoliiklust piirata.
Esindusväljaku alla parkla rajamine ei ole linnapea Tõnis Paltsu kinnisidee, vaid linnaplaneerijate kaine kaalutlus. Vabaduse väljaku ja lähiala detailplaneerimisega on tegeldud juba aastaid. Paratamatult on südalinn tõmbekeskus. Mõistagi on võimalik sealset liiklust mitmesuguste meetmetega piirata, reguleerida ja rahustada. Sellega tuleb tõsiselt tegelda ning ka tegeldakse. Ent eesmärk südalinn täielikult autodest vabastada on ebareaalne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Üks oluline autostumise piiramise meede on ühistranspordi eelisarendamine ja ümberis-tumiskeskuste rajamine. Lisaks mugava, hästi toimiva ühistranspordiga kindlustamisele eeldab see isikliku sõiduki jumaldamise mentaliteedi muutumist. Kindlasti aitab sellele kaasa kesklinnas parkimis- ja liiklemisvõimaluste piiramine.
Linnavalitsus ei ole taganenud Tallinna üldplaneeringus sätestatud liikluskoormuse vähendamise põhimõtetest. Läbiva liikluse linnasüdamest mööda juhtimiseks ümbersõiduteede rajamise kavad ei ole maha maetud. Paraku pidurdavad nende plaanide realiseerimist piiratud rahalised võimalused.
Autor: Kaupo Reede

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele