Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jaekaubanduskettide müük kasvab kiires tempos
A-Selveri teise kvartali käive kasvas võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga 49 protsenti, ulatudes 518 miljoni kroonini. Esimese poolasta käive kasvas võrreldes eelmise aasta sama ajaga 37 protsenti.
A-Selveri ostu- ja turundusdirektori Iivi Saare sõnul on teises kvartalis toimunud suure kasvu taga paljuski Tartus ja Võrus avatud uued kauplused, kuid ka teiste kaupluste käive eraldi vaadatuna on kasvanud. Samuti on lisandunud uusi kliente.
Saar ootab olulist käibe kasvu ka aasta teises pooles. ?Meil on kavas avada veel uued kauplused Valgas, Tartus, Pärnus ja Tallinnas, nii et aasta lõpuks peaks meil kokku olema 20 kauplust,? ütles ta.
VP Marketi käive kasvas teises kvartalis võrreldes aasta esimese kvartaliga 40,2 protsenti, ulatudes 307 miljoni kroonini. Võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga on käibe kasv olnud ligi 12kordne.
Samas pidas aga VP Marketi avalike suhete juht Erkki Erilaid võrdlust eelmise aastaga mõttetuks, sest siis oli ketil Eestis vaid neli poodi, kuid ainuüksi selle aasta teises kvartalis avas VP Market seitse uut kauplust.
Leedu jaekaubandushiid kavatseb sel aastal avada Eestis veel kümmekond poodi, mis praegusi numbreid vaadates tähendab, et kasv peaks olema umbes 50 protsenti.
?Tarbijad on meie kauplused hästi omaks võtnud ning tekkinud on lojaalne ostjaskond,? ütles OÜ VP Market tegevdirektor Egidijus Aleinikovas.
VP Market avas teises kvartalis viis uut T-Marketit Tallinnas ning ühe nii Pärnus kui ka Tartus.
Erilaiu sõnul on pikemas perspektiivis võimalik kasvatada käivet, laienedes sellistesse piirkondadesse, kus suured jaekaubandusketid praegu veel esindatud pole. ?Maal hoiavad kohalikud poed hindu kõrgel ning lõpuks jäävad nad suuremate kettide kõrval kaotajateks,? lausus ta. ?Käibe kasvuks on ruumi ka hinnakujunduse arvel, sest näiteks Lätiga võrreldes on Eestis hinnad oluliselt kõrgemad.?
Esimesel poolaastal kasvas tunduvalt ka Rimi Eesti käive, ulatudes 156 miljoni euroni ehk 2,44 miljardi kroonini, mis tähendab aastataguse ajaga võrreldes 29 protsendi suurust kasvu.
Rimi Eesti tegevjuht Karmo Kaas-Lutsberg oli saavutatud tulemustega väga rahul. ?Müügitulemused on vastavuses meie sisemiste eesmärkidega ning samuti oleme rahul, et vaatamata liidripositsioonile turul oleme suutelised kasvama siiski turu keskmisest kasvust umbes kolm korda kiiremini,? sõnas ta. Käibe suure kasvu põhjusena tõi Kaas-Lutsberg välja kasvava klientide arvu.