Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rämpsposti levitamisel pidurid peal
Otsuse kohaselt ei tohi edaspidi enam postkasti, millele on kleebitud rämpsposti keelav silt, adresseerimata reklaami panna.
Euronicsi kaubamärgi all koduelektroonikat müüva Sandman Grupi turundusjuhi Urmas Arula sõnul ei ole otsepostituse teel levitatav reklaam neile eluliselt oluline.
?Otsepostitus pole midagi sellist, millest me ise väga vaimustunud oleks. Suur osa sellest satub kohtadesse, kus seda ei loeta. Mõistlik otsus, et iga inimene saab ise valida, kas ta tahab seda või mitte,? lausus ta.
Euronics saadab iga kuu üle kogu Eesti laiali 200 000?300 000 reklaamlehte, milles tutvustab oma kaupa. Arula näeb aga probleemi selles, et postkastile pandud kleebis keelab kogu reklaamposti ning vahel võib nii jääda inimesel saamata talle oluline informatsioon.
?Aasta jooksul kümme korda ei anna meie reklaam võib-olla ühe konkreetse inimese puhul mingit efekti, aga sel üheteistkümnendal korral, kui tal on parasjagu midagi vaja, siis on soovitud efekt olemas,? ütles ta. ?Esmapilgul tundub, et selline reklaam on tüütu, aga elu on näidanud, et paljud jalutavad poes ringi, reklaamleht käes.?
Kodukaupu müüva Jyski jaoks on otsepostitus peamiseks reklaamivahendiks. Firma Eesti poodide jaotuse ülema Marko Põdra sõnul sõltuvad nende edasised sammud sellest, kuivõrd suur hulk inimesi otsustab tellimata reklaamist keelduda, kuid isiklikult peab ta inimestele otsustamise võimaluse andmist positiivseks.
?Kliendina olen sellega päri ? ega mulle ka ei meeldi, kui postkast seda sodi täis on,? lausus ta.
Põdra sõnul peavad firma omanikud otsepostitust ainuõigeks enda reklaamimise viisiks. ?Sellise reklaami kulutuste suhe on kõige kasulikum ning see võimaldab teha tootekeskset reklaami, mis on Jyskile oluline,? ütles ta.
Iga kuu jaotab Jysk Tallinnas ja Tartus ning nende lähedastes suurtes elamurajoonides laiali 100 000?200 000 reklaamlehte.
Postimüügikataloogi Hansapost levitava Brenda Tarde?i logistikajuht Kristjan Kull peab normaalseks, et inimesel on õigus soovimatust reklaamist loobuda ega näe selles probleemi, et firma võimalused oma kataloogi levitada võivad kitseneda.
?Inimene, kes ei soovi saada reklaami, ei ole ilmselt niikuinii meie klient,? kommenteeris Kull. ?Meil on veebikülg olemas ja kes soovib endale kataloogi, saab selle sealt tellida ja me saadame siis nimeliselt.?
Tarbijakaitseameti ja sideameti otsuse kohaselt tuleb kõigil kojukandefirmadel arvestada postkastil olevat reklaamposti keelavat kleebist ning seda eirates ja siiski reklaami postkasti pannes rikub firma võlaõigusseadust.