Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Coca-Cola on endiselt maailma väärtuslikem kaubamärk
Esikümnesse mahuvad ainsate mitte-Ameerika kaubamärkidena Nokia ja Toyota, mis asuvad vastavalt kuuendal ja üheksandal kohal.
Interbrand Corporation võtab arvesse kaubamärke, mille väärtus on üle miljardi USA dollari, mis saavad vähemalt 20 protsenti tulust väljastpoolt oma kodumaad ja mis omavad avalikku turundus- ning rahandusandmestikku.
Coca-Cola hoidis kaubamärkide pingereas esikohta ka eelneval neljal aastal, ettevõtte väärtuseks on hinnatud 67,5 miljonit dollarit.
Võrreldes eelmise nelja aastaga on kogu esikolmik samaks jäänud ? jätkuvalt hoiab tabelis teist kohta Microsoft, mille väärtus on 61,4 miljonit dollarit, ning kolmandal kohal on IBM, mille väärtus on 53,4 miljonit dollarit. Nii Microsofti kui ka IBMi väärtus on aastaga veidi langenud.
Kõrgeima Euroopa kaubamärgina on eelmise aasta kaheksandalt kohalt kuuendaks tõusnud Nokia. Ettevõtte väärtus on aastaga 10 protsenti kasvanud, ulatudes nüüd 26,5 miljoni dollarini. Esikümnes on Nokia ka ainus kaubamärk, mis on aastaga suutnud oma positsiooni parandada, praegu jäävad Nokia selja taha veel eelmisel aastal temast eespool asunud Disney ja McDonald?s.
Ajakiri BusinessWeek toob kaubamärkide edetabeli tipus olevate ettevõtete ühisjoontena välja mitmekülgse turundusvõtete pagasi ning võime suunata samal ajal reklaamikampaaniaid eri sihtgruppidele eri meediakanalites. ?Arvestades, kui raske on tarbijani jõuda, on tugev ja ühtne sõnum muutumas ainsaks sihile jõudmise võimaluseks,? ütles edetabeli koostanud Interbrand Corporationi tegevdirektor Jan Lindemann.
BusinessWeek näeb tulevikku kaubamärkidel, mille omanikud suudavad edukalt leida muid reklaamikanaleid peale massimeedia. Targad ettevõtted peaksid panustama pigem julgesse disaini ja üritama sulatada oma sõnumit meelelahutusse nii, et neid kahte poleks võimalik üksteisest eristada.
Suurima tõusu on pingereas teinud 44. kohalt 18. kohale kerkinud Prantsuse luksuskaupade tootja Louis Vuitton ja kõige enam on langenud Levi?s, mis kukkus 85. kohalt 96. kohale.
Kaubamärgi väärtuse poolest kasvas kõige enam 60. kohalt 55. kohale tõusnud eBay, mille väärtus kosus 21 protsenti, ulatudes nüüd 5,7 miljoni dollarini. Väärtuses kaotas kõige rohkem 20. kohalt 28. kohale langenud Sony, mille väärtus langes aastaga 16 protsenti.
Uusi tulijaid on kaubamärkide esisajas seitse, neist edukaim on tabelis 32. kohale asetunud logistikafirma UPS väärtusega 9,9 miljonit dollarit. Tema järel 38. kohal on Google väärtusega 8,5 miljonit dollarit. Veel jõudsid esmakordselt saja väärtuslikuma kaubamärgi sekka ?veitsi tervisetoodete valmistaja Novartis, Hispaania rõivatootja Zara, Korea autotootja Hyundai, Itaalia juveelifirma Bulgari ja Korea elektroonikafirma LG.
Viimasena mahtus 100 parima kaubamärgi hulka Hollandi õlletootja Heineken, mis on aastaga ühe koha võrra kukkunud.
Eestis on kaubamärkide maine pingerida koostanud TNS Emor, võttes aluseks tuhande inimese küsitlemisel saadud tulemused. Käesoleva aasta kevadel oli kaubamärkidest esikohal Kalev, millele järgnes teisena Hansapank ja kolmandana välismaine Nokia.
Ka Eesti ettevõtetest oli mainekaim Emori andmetel Kalev, teisel kohal oli Hansapank ja kolmandal Saku Õlletehas. Esikuuikusse mahtusid veel EMT, Rakvere Lihakombinaat ja SEB Ühispank. Kommivabrik Kalev on esikohta hoidnud juba kolm aastat.