14.oktoobril avati Sillamäe sadam ja raudteejaam. Natuke üle kahe aasta toimunud ehituse käigus investeeriti Soome lahe lõunakaldale umbes miljard krooni.
?Ida-Virumaal on olemas maanteed ja raudteed, täna avame ka merevärava ja mereteed. Avame uue majanduse lipulaeva - Sillamäe sadama ? mis loob täiesti uued võimalused siinse majanduse ja kogu regiooni arenguks,? ütles Ida-Viru maavanem Ago Silde ja lisas, et Sillamäe sadamast on kujunemas Ida-Viru maakonna käesoleva sajandi üks suurimaid arengumootoreid.
Sadama territooriumi suurus on 600 hektarit ja kaide kogupikkus veidi üle ühe kilomeetri.
Sillamäe sadamas on praeguseks valmis 1,35 km pikkune naftakai, kus on võimalik vastu võtta kõiki Läänemerel seilavaid laevu. Valmis on sildumiskoht ka ro-ro tüüpi parvlaevadele. Sadama ehituse teises ja kolmandas etapis valmivad kaid keemia- ja puistekaupadele ning konteineritele. Raudteejaamas on võimalik vastu võtta ronge, mille koosseisus on 100 vagunit.
Sillamäel on valmis sadama infrastruktuur, administratsioonihoone, raudteejaam ja -tunnel, mis läksid maksma 600 miljonit krooni. Detsembri lõpus antakse käiku 400 miljonit krooni maksev naftaterminal.
Järgmise aasta mais käivitub Sillamäelt ka regulaarne reisijatevedu üle Soome lahe Kotkasse. ASi Saaremaa Laevakompanii parvlaev St. Ola tegi esimese proovireisi Sillamäelt Kotkasse selle aasta juunis.
Sillamäe sadama ehitusega alustati 2003. aasta septembri keskel.
Autor: ÄP