• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.11.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Stipendiumite maksustamine erisoodustusega on vale

Autojuhtide kaader vananeb kiiresti. Suurem osa neist on 50?60aastased mehed. Loomulikult otsime juurde noori. Mul on Kundas kolm noort poissi, kes on valmis õppima autojuhiks ja sellest tööst huvitatud. Kuid kolmeks aastaks ametikooli õppima minek oleks neile liiga kallis lõbu. Nad on lihtsatest peredest ja nende koolitamine käib vanematele üle jõu. Oleme kaalunud maksta poistele stipendiumit.
Kuid takistuseks on asjaolu, et stipendium läheb erisoodustuse alla. Siin muutub asi põhimõtteliseks. Lajos ja teised autotranspordifirmad maksavad makse niikuinii ja see raha läheb ka riikliku haridussüsteemi ülalpidamiseks. Miks siis seesama haridussüsteem ei võiks ette valmistada autojuhte ja maksta noortele poistele piisavalt stipendiumit, et neil oleks võimalik õppida. Teine võimalus on viia autojuhtide väljaõpetamine võimalus taas gümnaasiumi tasemele.
Autotranspordiettevõtted on meeletus hinnakonkurentsis. Seega ollakse sunnitud iga krooni käes veeretama ja heategevust ei saa endale lubada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele