• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.12.05, 12:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ametiühing mures bussijuhtide maine pärast

Transpordi Ametiühing tutvustas meetmeid, mis aitaksid tõsta bussis reisijate turvalisust ning parandada bussijuhtide mainet.
Ametiühingu esimees Peep Peterson leiab, et bussijuhtide maine on avalikkuse silmis viimasel ajal räsida saanud. Sagenenud on uudised napsustest bussijuhtidest, samuti on rohkem teateid bussidega juhtunud liiklusõnnetustest.
'Et heade bussijuhtide mainet hoida ning hoolitseda ka reisijate ohutuse eest, on bussijuhid ise välja töötanud konkreetse tegevusplaani,' rääkis Peterson.
Tegevusplaan keskendub viiele põhilisele punktile. Esiteks töötab Transpordi Ametiühingu bussijuhtide sektsioon välja bussijuhtide aukoodeksi. Teise meetmena kavatseb ametühing oma liikmeskonnast välja visata kõik need juhid, kes jäävad vahele joobes juhtimisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ametiühing nõuab igahommikuste tervisekontrollide taastamist bussijuhtidele enne tööleasumist ja kavandab ühisreide politseiga joobes juhtide tabamiseks.
Kolmandana pöördub ametiühing Haridus- ja Teadusministeeriumisse taotlusega, et riik lülitaks kutseõppe koolitustellimusse ka uute bussijuhtide väljaõpetamise. Täna lasub uute bussijuhtide koolitamine puhtalt eraettevõtete õlul ja see tingib suure bussijuhtide puudujäägi.
Neljandaks teevad kõik Transpordi Ametiühingu osakonnad jaanuarikuu jooksul omad ettepanekud bussigraafikute muutmiseks, kus liiklusohutust silmas pidades pole võimalik sõiduaegadest kinni pidada.
Transpordi Ametiühingu esimehe Peep Petersoni sõnul on enamus Eesti bussijuhte väga tublid ja professionaalsed töötegijad, kes tagasihoidlikku palka trotsides oma igapäevatööd teevad. 'Seisame ühiselt selle eest, et üksikud patustajad ei pääseks tulevikus meie kutseau mustama ja reisijaid ohustama,' ütles Peterson.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele