Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Motoparadiis Brnos

    Brno on Praha järel Tšehhi suuruselt teine linn. Nagu paiknevad Tallinn ja Tartu Eestis, asub ka Brno suure pealinna Praha suhtes lõunas. Kui Tartus on ülikool, siis Brnos MotoGP tingimustele vastav motoringrada.
    On inimesi, kes koguvad marke, on selliseid, kes tunnevad mõnu mägedes matkamisest, ja on minusuguseid, kelle jaoks on mootorratta selga ronimine ja sellega ringrajal tiirutamine ainus aeg elus, mida pole vaja kahetseda. Seksi jätame hetkel arvestusest välja.
    Teate ju, et parim puhkus võib olla vägagi väsitav. Perega ringrajale sõitmine on suur ettevõtmine, sest ratast ei pane lennukisse ja muudki varustust on kaasas järelkärutäis. Aga Eestist Brnosse on poolteist tuhat kilomeetrit sõitu … oh, ja läbi Poola.
    Kuid … kui ma koos lähedastega talvel kamina ees fotosid ja filmilõike vaatan, on reisiraskused, sõiduks ettevalmistused, ühised kiirsöögikorrad, ootamatused ja kõik muu, mis pika reisiga kaasas käib, meie parimad ja soojemad mälestused, mis peret ühendavad.
    Kõige raskem on motolaagrisse minna esimesel korral. Kas ma oskan piisavalt? Kuhu ma õigupoolest satun? Mida esimesena ette võtta? Kellelt ja mida küsida? Kuidas end sisse seada? Kus pagan on tualetid? Mida teha, kui ma kukun? Kuidas hoida heas tujus naine ja lapsed, kui ma ise rajal kaifin? Kus vahetatakse rehve? Kust üleüldse rajale pääseb?
    Kõik küsimused saavad kiiresti vastuse, sest juba sissesõiduväravast alates abistavad osavõtjaid mõnusad tšehhi sellid, kes su õigesse kohta paigale panevad, juhtnööre jagavad, sinuga inglise või saksa või vene keeles räägivad.
    Motopuhkust Brno ringrajal pakuvad mitmed Saksa ja Šveitsi firmad, kes korraldavad seal mitmepäevaseid sõidulaagreid. Osavõtutasu sees on telkimisvõimalus ringraja keskel ja kuna rada on 5,6 kilomeetrit pikk, mahub lisaks telkimisalale sinna ka kardirada, lasketiir (sic!), golfiväljak, kaks restorani, hotell, bensiinijaam, motovarustuse müügiboksid, tee ümber ringraja, kus mõnus rattaga sõita ja jalutamas käia. Hinna sees on ka tualetid ja saab käia end duši all pesemas. Mõnus! Kellele restorani hinnad liiga kallid tunduvad, saab valmistada kaasavõetud toitu kas või matkaelektripliidil, sest elekter, nagu vesigi, on platsil kõikjal olemas. Lastele on Brno külje all lõbustuspark ja koobastik, kus põnev uurimisretki teha.
    Oma oskuste pärast pole vaja peljata, sest sõitjad jagatakse tugevuse järgi gruppidesse. Kõige rohelisemate ees sõidab sõiduõpetaja, kes näitab pidurdus- ja kurvipööramispunkte, profid ja poolprofid saavad rassida omaette.
    Rada on lai, ideaalses korras ja turvaline, pakkudes meelelahutust igasuguse tasemega sõitjatele. On kiireid sirgeid, kus paremad sõitjad liiguvad kuni 300 km/h, on laugeid kiireid kurve, tehnilisi mäest üles šikaane, oomegakujuline keerukas rajalõik.
    Šopahoolikutele leidub hulk kaubamaju, nii linna sees kui ka selle lähiümbruses. Ja siinsamas on Austria, kuhu sissepõikamine ei nõua enam piiriületustki. Vaid tee äärde püstitatud suur eurotähtedega silt annab märku, et olete ühest riigist teise jõudnud.
    Kui te olete julged ja armastate saada teravaid elamusi ilma knopkale istumata, siis kõik teed viivad Rooma … ptüi, Brnosse.
    Fotod: erakogu
    Autor: Sverre Lasn
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.