Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Postiteenus laieneb integreeritud logistikateenuseks

    Kes teab, mis on post? On need postmargid, kirjad, ajalehed, jõupaberis pakid? Ajalehti suuremates linnades Eesti Post kohale ei too, postmarke saab nüüd ka ise kujundada, kirjad liiguvad elektrooniliselt. Tavalise postipaki kõrval eelistatakse aga kullerteenuseid.
    Mida see postiettevõte siis tänapäeval teeb? Mitmes riigis on postiettevõttest saanud IT- ja logistikafirma, näiteks Soomes, Norras või Saksamaa.
    Transpordi- ja logistikaettevõtted tegelevad suuremate veostega ja pigem B2B äriga, kvaliteedinõuded on kokku lepitud kliendi ja logistikaettevõtte vahel.
    Postifirma seevastu väljastab ja võtab vastu saadetisi üle Eesti igas punktis. Seadusega on kehtestatud kohustus küsida kliendilt kulupõhiseid hindu ja kvaliteedinõuded on määratletud nii maailma, Euroopa kui ka Eesti tasemel.
    Tõsi, standardpostiteenus tänases Eestis on kirja, paki, raha ja ajakirjandusväljaannete saatmine ja saamine ning kullerteenused.
    Seega on veel suur samm astuda, olemaks logistikafirma nii protsesside ja teenuste mõistes kui ka klientide teadvuses. Juba täna on võimalik saata kaupa alustel ja konteinerites, kullersaadetisi Balti- ja Põhjamaadesse, tellida vajalikud tollivormistused ning kauba äratoomine saatja juurest jms.
    Nüüdisaegne postiteenus on terviklahendus: pakkide lao- ja pakendamisteenus pluss väljastamine või spetsiaalsed erilahendused, nagu näiteks Eesti Päevalehe raamatuprojekt või postimüügifirmadele pakutav lahendus: kataloogide jaotus, pakkide kohaletoimetamine, maksete vastuvõtt, tagastused, pakendi ja elektroonikaromude vastuvõtt.
    Kliendid ootavad tänasel päeval rohkem iseteeninduse võimalusi, nagu saadetise teekonna jälgimine, selle pakikaartide ja triipkoodide väljatrüki ning postmargi isekujundamise võimalust, perioodika, kontoritarvete, aga ka kulleri tellimist interneti vahendusel.
    Otsepostituse vallas on klientidel huvi võimaluse vastu valida postituse saajaid kitsamate tingimuste järgi, kui seda on elumaja suurus (eramaja, kortermaja), elaniku kodune keel või linnaosa. Firmad tahavad saata postitust kõikidele, kellel on peres vähemalt kaks autot või imik või kes ostab sporditarbeid vähemalt 50 000 krooni eest aastas.
    Paraku on sellise segmenteerimisteenuse pakkumine seadusega liialt rangelt reglementeeritud, kuid sihtgrupipõhist segmenteerimist saaks ehk pakkuda klientidele koostöös teiste klientide andmebaasidega.
    Kaugel pole aeg, kui postiteenuse kõrvale lisanduvad äriklientide toorme vedu tootmisse, pooltoodete vedu erinevate keskuste vahel, komplekteerimine, pakendamine, kleebiste panek, seejärel kauba vedu tootmisest müüki. Tellitu koju või kontorisse kättetoimetamine ning kaupa puudutavate andmete haldamine.
    Äriklientidega oleksid postiettevõtte IT-süsteemid ühendatud: kuu lõpus saadab kliendi majandustarkvara postifirmale andmed arvete koostamiseks: kellele, mis summa ja kuidas väljastada arve (kas kirjaga, e-arvena või sms-iga). Pärast maksetähtaega lähevad võlglastele välja meeldetuletused. Selline elektroonilisest füüsiliseks, kuid ka füüsilisest elektrooniliseks muutmine kuuluks tulevikus samuti postiteenuse pakkuja teenusloendisse.
    Kuna postiettevõtte spetsialiteet on kogumis- ja jaotusteenus kogu elanikkonnale, siis tulevikus võib olla Eesti Posti ülesandeks kõiksuguste seadmete ja kaupade laenutus (raamatud, tööriistad, muruniidukid, kostüümid jms), inimeste igapäevased toimingud nagu nõude ja pesu pesulasse saatmine ja tagasitoomine, ravimite kättetoimetamine ning internetist ja digitaalsest TVst tellitud kauba kättetoimetamine ja garantiiremonti saatmine ning asenduskauba kohaletoimetamine.
    Postiettevõte pakuks paindlikke võimalusi kauba vastuvõtuks ja väljastamiseks: näiteks kodu asemel tööle, saaja asemel naabrile, spetsiaalsetesse turvalistesse kastidesse tänaval või hoiaks teatud aja kaupa oma laos.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.