• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.10.06, 17:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läänemere linnad toetavad Helsingi-Tallinna vahelist raudteetunnelit

Pärast pikka vaikust kerkis esile idee Helsingit ja Tallinna ühendavast merealusest raudteetunnelist ja seda koguni autoriteetsel foorumil.
Nimetatud hange registreeriti transpordiprojektiks, mida Läänemere regiooni 11 metropoli hakkavad edasi arendama ja mille ehitamiseks taotletakse raha Euroopa Liidult, vahendas postimees.ee.
Nimekiri Balti metropolide võrgustiku (Baltic Metropoles Network) transpordikavadest avalikustati täna Helsingis nimetatud linnade meeride ühiskogunemisel.
Helsingit Tallinnaga ühendava tunneli ehitus on ainsa uue hankena selles nimekirjas. See on osaks Rail Baltica raudteeühendusest, mida linnad on püüdnud rajada Tallinna ja Varssavi vahele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Helsingi linnapea Jussi Pajunen selgitas, et eesmärgiks on venitada Rail Baltica lõunas Berliinini ja põhjas Peterburini. Tema sõnul poleks kiirraudtee, mis ühendaks vaid Varssavit ja Tallinnat, majanduslikult mõttekas.
«Kümne-kahekümne aasta pärast on maailm teistsugune kui praegu. Majanduslikus mõttes pole see realistlik, ega muidu ka mitte päris esireas,» rääkis Pajunen.
Peterburi asekuberner Mihhail Ossejevski nimetas Helsingi-Tallinna tunnelit nende poolt vaadades üheks tähtsaimaks ettevõtmiseks Helsingi-Peterburi raudteeühenduse ja Peterburi uue kanalisatsioonikollektrori kõrval.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele