Võrreldes 2005. aastaga kasvas lehtede
reklaamikäive 56 miljonit krooni ehk 19%, moodustades 355 miljonit krooni.
Meediaanalüütik Toomas Leito peab möödunut aastat fantastiliseks
reklaamiaastaks.
Võrreldes 2005. aastaga suurenes reklaamimaht 880 külge ehk 6,5%, moodustades 14405 külge. Reklaamikäive kasvas 56 miljonit krooni ehk 19%, moodustades 355 miljonit krooni. Meediaanalüütik Toomas Leito peab möödunut aastat fantastiliseks reklaamiaastaks.
Kõik lehed teenisid reklaamiraha oluliselt rohkem kui varasematel aastatel. Teist aastat järjest ületas viie lehe reklaamikäive 300 miljonit. Aasta edukamad olid Postimees ja Äripäev.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Reklaamimaht suurenes kõigil lehtedel: Äripäev +11%, Eesti Ekspress +10%, Postimees +7%, SL Õhtuleht +2,5% ja Eesti Päevaleht +1,5%.
Reklaamikäive lehtede kaupa: Postimees 97,7 milj. kr. (mullusega võrreldes +20,8 mln kr ehk +27%), Äripäev 80 (+14,8 ehk +23%), Eesti Ekspress 71,3 (+8,5 ehk +14%), Eesti Päevaleht 54,3 (+4,3 ehk +9), SL Õhtuleht 51,7 (+8 ehk +18%).
"Lehtede reklaamituru vedajateks olid kinnisvarafirmad, personaliotsing, autofirmad, jaekaubandus ja ehitus- ning sisustusfirmad. Ajalehtedesse on tee leidnud ravimifirmad. Turismireklaam on arvestatav, kuid ei näita kasvu," rääkis Leito. "Side ja panganduse sektorites on toimunud tagasiminek."
"Eeloleval aastal saab reklaamiturg täiendava süsti valimiskampaaniast. Majanduse edukas areng peaks tagama reklaamituru edasise tõusu. Poleks ime, kui lehtede käibe tõus küünib taas üle 10 protsendi," prognoosis meedianalüütik.