Auris on tootmisse minevatest autodest Eesti jaoks selle aasta kõige tähtsam mudel. Corollast Auriseks ümbernimetatud viieukseline luukpära vastas kõikidele ootustele, mis talle pannud olin. Nüüd tuleb konkurentidel karta, et ootused müüginumbrite osas liialt tõeks ei osutuks.
Nagu ennustatud, muudeti Pariisis esitletud ideeautot vaid pisut. Uus välimus võib kohati tunduda mõne teise auto sarnane, aga samas nii erinev. Auris on Toyota jaoks üsnagi futuristlik lüke. Isegi tuled on sellel auto piisavalt šefid. No ei ole eriti kohta, kust viriseda, lihtsalt ei ole.
Interjöör on Aurise põhitrump. Kui näidikud ja rool on samad mis uuel Corollal, siis keskkonsool paneks ka parimad disainerid ahhetama.
Kergelt tõusev ja alt avatud panipaigaga ülevalt alla välja jooksev joon on super. Sületäie roose peaks andma sellele inimesele, kes selle lahenduse peale tuli. See on ühtlasi kaunis ja praktiline. Viimane seepärast, et nii on toodud käigukang roolile lähemale, mis lisab mugavust ja sportlikku tunnet.
Metsa on tõmmatud vaid käsipiduri kangi lukustusest vabastamise nupuga. See on liialt futuristlik ja ebamugav käsitleda.
Nagu Corollal, on ka Aurisel tagaistujate jalgealune sile, mis annab rohkem tagumist jalaruumi.
Pearuumi pärast muretsema ei pea. Auris on oma klassi kõrgeim auto, kuid välisdisain tagab ikkagi suurepärase aerodünaamika. Pagasiruum on piisavalt mahukas, et sinna panna, mida hing ihaldab.
Kui tagaistmed maha lasta, saab sõidukogemuse nautimisest puhkust vajav inimene seda lausa voodina kasutada. Kui uuel Corollal on keskmine käetugi väga mugav, kuid vasakut kätt pole kuskile panna, siis Aurisel pole kumbagi tuge, sestap kipuvad käed pikal sõidul väsima.
Sõitmisel on Auris uue Corollaga võrreldes täiesti teisest mastist. Auto vastab igale liigutusele rooliga, nagu peab, ehk teeb, mis kästakse ja seda igas olukorras ja kiirusel. Justkui treenitud koera käsutaks - istu, jookse, kõrval, haugu, liputa saba… oih, seda viimast ta just väga hästi ei tee ja oleks paha, kui ta teekski.
Käigud lülituvad täpselt ja koos hea roolitunnetusega on juhile tagatud kõik, mis teeb tunde heaks.
Mootoritest on praegu Aurisel tippmudeliks 2,2-liitrine turbodiisel. Mootor arendab 400 njuutonmeetrit pöördemomenti, mis teeb tast tõelise raketi. Kui hooga parem pedaal põhja suruda, siis järgneb kerge turbovile ja siis surutakse sõitjad sujuvalt istmetesse.
Turuliider on saanud endale suurepärase järglase. Iga hetk, kui autoga sõitsin, oleks tahtnud karjuda, et jah, vot nii peabki Toyota.
Oleks selliseid autosid vaid rohkem.
Ajakirjaniku sõidukulud tasus Toyota
Seotud lood
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.
Enimloetud
4
Lembit Lump: ei tohiks keegi kuri olla
5
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Hetkel kuum
Ennustab riigivõlakirjadele vähest kauplemist
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Tagasi Äripäeva esilehele