• OMX Baltic0,06%262,68
  • OMX Riga0,64%875,77
  • OMX Tallinn−0,1%1 697,09
  • OMX Vilnius0,25%998,93
  • S&P 500−0,17%5 616,48
  • DOW 300,36%41 544,05
  • Nasdaq −0,82%17 539,44
  • FTSE 1000,09%8 280,33
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,46
  • OMX Baltic0,06%262,68
  • OMX Riga0,64%875,77
  • OMX Tallinn−0,1%1 697,09
  • OMX Vilnius0,25%998,93
  • S&P 500−0,17%5 616,48
  • DOW 300,36%41 544,05
  • Nasdaq −0,82%17 539,44
  • FTSE 1000,09%8 280,33
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,46
  • 30.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Prantslaste pesamuna

Tarbesõidukite valikut täiendab selle aasta alguses Renault, kes toob turule täiesti uue mudeli Maxity.
Millega siis tegemist on? Pealtnäha nagu väike veoauto, aga suure kaubiku südamega. Prantslased ütlevad tema kohta "kergeveok" (light commercial vehicle).
Maxityga mööda Prantsuse kitsaid mägiteid ringi sõites aimasin, kui oluline on selle kompaktsus. Eelkõige väljavaade kabiinist, mis on avar ja mida toetavad küljepeeglid.
Tõsi küll, manööverdamisel tundsin puudust topeltpeeglitest, mis on juba enamikul suurkaubikutelgi.
Rooli taga istudes võis end samuti väga koduselt tunda. Ehkki rool oli tõesti suur nagu veokitel kombeks, oli selle keerutamiseks piisavalt ruumi ja istumisasend ainult soodustas juhtimist.
Juhiistet ei andnud küll üles-alla liigutada, see-eest sai rooli endale sülest kõrgemale tõsta.
Kõige enam häiris käigukast, mis jäi istmete vahel käeulatusest liiga kaugele. Ka käigud tuli jõuga sisse raiuda, mis ilmselt ongi uute sõidukite puhul üsna levinud.
Muidu aga veavad veomasinale iseloomulikud lühikesed käigud täiskoorma kindlasti kohalt. Käigukastide valikus on nii 5- kui ka 6käiguline manuaal.
Kuna tegemist on kabiinveokiga, põksuvad võimsad mootorid otse juhi istme all.
Mootorivalik on Maxityl kolmeastmeline - 110 ja 130 hobujõudu DXi 2,5 VGT ning 150 hobujõudu DXi 3 VGT turbodiisel.
Renault Maxityl on põhivarustuses mägipidur - EHS (Easy Hill Start). See seade lubab sõidukil kallakul tagasi veeremata startida. Mugav on see linnaliikluses valgusfooride taga või ummikutes seistes. Tänapäeval on õnneks enamik veokeid sarnase seadmega varustatud.
Ehkki ma seda küll katsetada ei saanud, lubab tootja, et äkkpidurduse korral 100 km/h kuni 0 km/h on Maxity pidurdusteekonnaks vaid 44 m - hea tulemus. Kuid et sõiduk on mõeldud linnaveomasinaks, siis loodan, et keegi seda sportlikust huvist katsetama ei hakka. Lisaksin vaid, et Eesti talvistes teeoludes ning täiskoormaga võib see siiski pikem olla.
Renault Trucks ise ristis Maxity oma tulevaseks müügihitiks, lootes müüa neid tuleval aastal Euroopas ligi 33 000.
Kellele Maxity ei sobi, võib piiluda konkurente, näiteks Nissan Cabstarit või Mitsubishi Canterit.
Ajakirjaniku reisikulud kattis Renault Trucks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 16.09.24, 09:14
Õigeaegne küttesüsteemide hooldus tagab muretu talve ja säästab raha
Ükski hooneomanik ei soovi keset talve seista silmitsi olukordadega, kus maja kommunaalkulud on paisunud ootamatult suureks või küttesüsteem lakkab hoopis töötamast. Eesti ilm on väga muutlik, eriti sügisperiood öökülmade ja hoogsadudega. Seega tuleb hooned varakult kütteperioodiks ette valmistada ning tegeleda ennetavalt küttesüsteemide hooldusega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele