• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 05.04.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuenenud pipraline

Porsche Cayenne'i mudeliuuendus ei teinud populaarsest sportmaasturist täiesti uut sõidukit, vaid lisas populaarsele SUV-le täiendavat särtsu.
Särtsu ehk hobujõudu lisandus sõna otseses mõttes: soov vähendada kütusekulu ja muuta väljalaskegaaside sisu puhtamaks sundisid Porschet esmakordselt firma seeriaautode ajaloos kasutama kütuse otsesissepritset.
Kütusekulu on tõesti väiksem ja väljalaskegaasidki puhtamad, kuid Porschele kohase boonusena lisandus mootoritele töömahtu ja kapaga hobujõude.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vajutus gaasipedaalile toob töömahust sõltumata kaasa ühtlase kiirenduse voo.
Vaid kõige väiksem jõuallikas, milleks on 3,6-liitrine V6, muutub "porschelikku" sõidustiili harrastades käredahäälseks ja annab oma olemasolust liialt valjult märku. Sõltuvalt autoomanikust on see Cayenne'i omamise boonus kas tüütav või nauditav.
Mudelivaliku radikaalseim jõuallikas on aga kindlasti Cayenne Turbol.
Kiirustel, kus tavaauto vaikselt manduvaks astmaatikuks hakkab, on Turbo spidomeetriskaalal veel vähemalt 100 ühikut arenguruumi. Ja seda 2,4tonnise kaalu juures!
See 2,4 tonni on aga ka suurim ohuallikas, millega Cayenne piloot suurematel kiirustel arvestama peab. Kuigi tegu on Porschega, ei tule ülijäiga sportvedrustuse kasutamine elementaarse sõidumugavuse säilitamiseks kõne alla.
Päästeingliks on lühendi PDCC ehk Porsche Dynamic Chassis Control taha varjuv hüdraulikasüsteem.
Tänu sellele meenutab Cayenne oma kere asendi poolest kurvides pigem karti ehk kere ei kaldu. Sõidumugavust suurendaval süsteemil on ainult üks miinus: hüdraulika on saadaval ainuüksi lisavarustusena ja koos õhkvedrustusega.
Cayenne'i niigi küllaltki kogukale hinnale toob see aga veelgi lisa.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele