Enim nõutud on muidugi sõjaväes C- või E-kategooria saanud autojuhid, kellel võrreldes vaid mööda asfaldilinti sõitvate kolleegidega on kuhjaga ekstreemsetes tingimustes sõitmise kogemusi. Kui lisada, et mõned noormehed saavad ka ADR-tunnistuse ehk ohtlike ainete veo loa, siis sobivamat sohvrit on näiteks kütust vedaval transpordifirmal keeruline leida.
"Meil saavad aastas 80 poissi autojuhiload ja neid poisse rekkafirmad jahivadki," räägib Eesti suurima manöövriüksuse logistikapataljoni ülem kapten Marek Bankiir. Ta on parasjagu Põlvamaal Mooste vallas, kus kaitsevägi peab kevadist suurõppust Kevadtorm.
Samas tunnistab Bankiir, et tegelikult vajab ka sõjavägi üleajateenijatest autojuhte ja muid spetsialiste, kuid sõjavägi ei suuda konkureerida ettevõtetega palga osas. "Heal juhul jääb meile näiteks edasi teenistusse aastas vaid viis autojuhti," tõdeb Bankiir ja laiutab käsi: "Meil saab vanemautojuht netopalka umbes 7500 krooni ehk poole vähem kui veoautojuht transpordifirmas."
Kutselise autojuhina saab sõjaväes juhiload omandanud noormees hakata leiba teenima siiski alles pärast seda, kui ta on vähemalt 21 aastat vana ja tal on aasta otsa taskus olnud B-kategooria juhiluba. Samuti peab ta enne tööle asumist läbima ametikoolituse.
Raigner Tuul, varustuskompanii autojuht, reamees
Minu meilboksi tuli teade, et Tallinna lennuväljale otsitakse suveks kütusevedajaid. Plaanin kandideerida. Oleks hea võimalus teenida veidi raha ja kasutada ära sõjaväes saadud C-kategooria luba ja ADR-sertifikaat. Pealegi on mul pooleli õpingud Tartu Lennukolledžis.
Taneli Tolli, puksiirijao autojuht, reamees
Enne sõjaväkke tulekut oli mul B-kategooria juhiluba, siin olen saanud tasuta C-kategooria ning puksiirialase väljaõppe. Mine tea, milliseid oskusi võib tulevikus vaja minna.
Jaan Põldmaa, OÜ Saku Läte tegevjuht
Oleme otsinud endale tööle kaitseväe teenistuse läbinud noormehi. Sellise taustaga mehi on meil mitu ning me oleme nendega väga rahul. Poisid saavad sõjaväes hea ettevalmistuse ja oskavad distsipliinist kinni pidada. Oluline on ka see, et autojuht-ekspediitor oleks füüsiliselt tugev ja vastupidav ning suudaks, 19-liitrine veepudel kummagi käe otsas, kärmelt liikuda.