Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis
valminud reklaamiseaduse muudatused keelavad teiste uuenduste seas inimese
kujutamise reklaamis seksuaalobjektina.
Lisaks ei tohi eelnõu kohaselt reklaamid tulevikus kujutada sobimatut alastust või sisaldada seksistlikke väljendeid, vahendas Eesti Päevaleht Online.
"Põhiaspektideks reklaami hindamisel on seksistlikkus kui soo omadustele ja tunnustele viitamine viisil, mis ei sisalda otsest seost reklaamitava kontekstiga, domineerimine ja allutatus ning isiku kujutamine seksuaalobjektidena," seisas seadusemuudatuse seletuskirjas.
Eelnõu autorid toovad välja ka mõne neid häirinud näite reklaamidest, mille avaldamise seadusemuudatused keelaksid.
Seksistlikuks peavad ametnikud näiteks reklaami “Napp number. Suur sisu” – Fiat Ducato reklaami, kus uue automudeli hinda reklaamib rinnaka naisterahva büst, või „Täidab hästi“ – Makrosil reklaami, kus silikooni omadusi reklaamib äralõigatud peaga naise rind.