• OMX Baltic0,45%299,68
  • OMX Riga−0,23%863,51
  • OMX Tallinn0,07%1 954,76
  • OMX Vilnius0,7%1 165,75
  • S&P 5001,3%5 445,96
  • DOW 300,64%39 859,05
  • Nasdaq 1,83%17 013,84
  • FTSE 1000,05%8 407,44
  • Nikkei 2250,49%35 039,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,47
  • OMX Baltic0,45%299,68
  • OMX Riga−0,23%863,51
  • OMX Tallinn0,07%1 954,76
  • OMX Vilnius0,7%1 165,75
  • S&P 5001,3%5 445,96
  • DOW 300,64%39 859,05
  • Nasdaq 1,83%17 013,84
  • FTSE 1000,05%8 407,44
  • Nikkei 2250,49%35 039,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,47
  • 06.07.07, 13:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Seadus keelab inimese näitamise seksuaalobjektina

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis valminud reklaamiseaduse muudatused keelavad teiste uuenduste seas inimese kujutamise reklaamis seksuaalobjektina.
Lisaks ei tohi eelnõu kohaselt reklaamid tulevikus kujutada sobimatut alastust või sisaldada seksistlikke väljendeid, vahendas Eesti Päevaleht Online.
"Põhiaspektideks reklaami hindamisel on seksistlikkus kui soo omadustele ja tunnustele viitamine viisil, mis ei sisalda otsest seost reklaamitava kontekstiga, domineerimine ja allutatus ning isiku kujutamine seksuaalobjektidena," seisas seadusemuudatuse seletuskirjas.
Eelnõu autorid toovad välja ka mõne neid häirinud näite reklaamidest, mille avaldamise seadusemuudatused keelaksid.
Seksistlikuks peavad ametnikud näiteks reklaami “Napp number. Suur sisu” – Fiat Ducato reklaami, kus uue automudeli hinda reklaamib rinnaka naisterahva büst, või „Täidab hästi“ – Makrosil reklaami, kus silikooni omadusi reklaamib äralõigatud peaga naise rind.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele