• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 23.10.07, 10:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kia toob turule keskkonnasõbralikku cee’di

Kia alustab 2008. aasta detsembris senisest tunduvalt madalama kütusekulu ja vähendatud heitgaasidega ’eco’ ceed’i tootmist. 6 käigu ja täiustatud aerodünaamikaga Kia ’eco’ cee’d täidab Euro5 heitgaaside nõuded kaks aastat enne jaanuariks 2011 seatud tähtaega.
„Esimesed Kia cee’di ’eco’ versioonid jõuavad ostjateni 2009. aasta alguses,“ ütles Kia Auto Balti regiooni turundusjuht Kristel Kõrgmaa, teatas firma. „Keskkonnasõbralikke versioone hakatakse Slovakkia Zilina tehases tootma nii viie- ja kolmeukselisest luukpärast kui Sporty Wagon’ist. Seeriatootmisse minevatele autodele kantakse üle kõik viimasel Frankfurti autonäitusel väljapandud kolmeukselise 1,6 liitrise CRD diiselmootoriga Kia eco-cee’d kontseptauto tehnoloogiad. Nimetatud sõiduk võttis kütust 17% vähem kui tavaline cee’d ehk 3,9 liitrit 100 km peale, CO2 emissioon oli 104 g/km – seega 8,4 % madalam.“
’Eco’ ceed’i mootoritel on täiustatud kütuse sissepritse ajastust ning vähendatud mootori sisemist hõõrdumist, diiselmootoriga mudelitel on vähendatud turbo ülelaadimisrõhku. ‘Eco’ cee’d mudelid varustatakse Kia uue ISG (Idle Stop Go) süsteemiga, mis pidurdamisel automaatselt akut laeb ning auto peatamisel tühikäigu ajal mootori välja lülitab, vähendades märgatavalt kütusekulu ja heitgaase tüüpilise seiskumiste-rohke linnasõidu ajal.
Kõikidel uutel ‘eco’ cee’di mudelitel on kuus käiku, millest neli kiiremat on häälestatud kütuse kokkuhoidmiseks maanteel. Autode instrumendinäidikute hulka lisatakse ’käiguindikaator’, mis kuvab juhi jaoks kiirusele vastava optimaalse käigu ning annab ka märku, millal on ideaalne hetk käigu vahetamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele