Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Üks küsimus: Kas Instrutec on alla käinud?
Kui firmajuhtidel on pretensioone Instruteci või tema tuleviku suhtes, oleks konstruktiivne ja aus, kui nad meid neist otse ja avameelselt teavitaksid. Me arvestame ettepanekuid ja kriitikat.
Kui allakäigutrepil liikumise kriteeriumid on ekspositsioonipinna pidev suurenemine, messi raames toimuvate rahvusvaheliste äri- ja kontaktkohtumiste arvu ja geograafia laienemine, osalevate firmade ja messi külastavate asjatundjate stabiilne arv messil, väliskaubandusesinduste ja ettevõtlusorganisatsioonide ning firmade jätkuv huvi osalemise vastu, inflatsioonitempole allajäävad pinnarendi- ja teenuste hinnad jms, siis olen nõus - Instrutec on tõepoolest alla käinud. Ja olen selle üle isegi uhke!
Kui aga liigitada need kriteeriumid messi aktivapoolele, siis on Instrutec ja Puidutehnoloogia meie efektiivsemaid ja edukamaid projekte, mil on Eesti tööstuse arengust lähtuv visioon ning arengueelduste loomisega seotud pikaajalised eesmärgid.
Kui keegi väidab, et Instruteci kasutegur on olematu, tuleks mõelda eelkõige sellele, kas firmal endal on toimiv messistrateegia. Olen veendunud, et need firmad, kes osalevad Instrutecil aasta-aastalt, ei tee seda lihtsalt sellepärast, et on kombeks messil käia või et konkurendid on messil, vaid ikka sellepärast, et mess toetab nende turundusstrateegiat ning messiosalusel on ärilise edukuse mõõde.
Messiteenuste hind on viimane kaitseliin, mille taha varjutakse, kui muud argumendid ei toimi. Messikeskus ei eksisteeri vaakumis, kuhu ümbritsev hinnagalopp ei jõua. Elektri-, vee-, materjalide, bensiini-, mitu korda kasvanud reklaamihinnad ja kulutused tööjõule ei saa jätta mõju avaldamata ka messiteenuste hinnale. Kui pinnarent Instrutecil tõusis 2006. aastaga võrreldes 5%, pole see märk teenuse hinna ja kvaliteedi suhte tasakaalutusest, vaid kõrgest inflatsioonist.
Eesti vajab objektiivset messikriitikat, mis vaatleks ühtse prisma läbi nii messe kui ka nendeks nimetatavaid ning suvalistes kohtades korraldavaid, seejuures kallist raha maksvaid laiendatud väljamüüke.
Autor: Siimu Loogma